همشهری آنلاین: بنا به تحقیق جدیدی که با حمایت سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته، بیشتر 2.6 میلیون مورد مرگ جوانان که در سال رخ می‌دهد، قابل اجتناب است.

خبرگزاری آلمان از ژنو گزارش داد، در این تحقیق که روز جمعه در ژنو منتشر شد، آمده است علل اصلی مرگ در گروه سنی 10 تا 24 سال تصادفات جاده‌ای، عوارض حین زایمان و تولد نوزاد، خودکشی، خشونت، ایدز و سل است.

این تحقیق که قرار است در لانست (Lancet)، یک مجله پزشکی، منتشر شود، دریافته که 97 درصد این نوع مرگ‌ها در کشورهای کم‌در‌آمد یا دارای درآمد متوسط رخ می‌دهد.

دیزی مافوبلو (Daisy Mafubelu)، کارشناس سازمان بهداشت جهانی در امور سلامت خانواده و جامعه گفت: "افراد جوان اغلب درون شکاف‌ها می‌افتند."

او گفت مهم است که دسترسی آنها را به اطلاعات و خدمات بهبود بخشیده و "به افراد جوان کمک کرد تا از رفتارهای مخاطره‌آمیزی که منجر به فوت‌شان می‌شود، جلوگیری کنند."

تخمین زده می‌شود 1.8 میلیارد نفر در این گروه سنی باشند و این بدان معناست که آنها 30 درصد جمعیت زمین را تشکیل می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، تصادفات جاده‌ای را می‌توان با محدودسازی مناسب سرعت، اجرای قوانین سخت‌گیرانه رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی و کمربندهای ایمنی کاهش داشت و از آن اجتناب کرد.

علاوه بر این نیاز به آموزش‌های جنسی به افراد جوان و مراقبت از ابتلا به ایدز نیز وجود دارد.
این تحقیق پژوهشگران را به این نتیجه رساند که می‌توان جلوی خودکشی و موارد اعمال خشونت را از طریق آموزش مهارت‌های زندگی و مداخله مثبت والدین در زندگی جوانان گرفت.

علاوه بر این، سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد دسترسی به همه انواع مواد کشنده، از جمله سلاح و سموم، کاهش یابد. همچنین نیاز است مراقبت و حمایت بهتری از افرادی صورت گیرد که مورد سوءاستفاده از کودکان، خشونت جوانان و تجاوز قرار می‌گیرند تا به این ترتیب به افراد جوان کمک شود با پیامدهای فوری و بلندمدت این رخدادهای آسیب‌زا کنار بیایند.

کد خبر 90161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز