جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: موتورولا اولین تلفن هوشمند خود را که بر پایه نرم‌افزار آندروئید گوگل طراحی شده است، معرفی کرد.

خبرگزاری آلمان از سانفرانسیسکو گزارش داد، این حرکتی کلیدی برای بازیابی جایگاه این شرکت در میان تولیدکنندگان برتر تلفن همراه در جهان است.

این دستگاه که کلیک (Cliq) هم به آن اضافه شده است، از اواخر سال 2009 در آمریکا عرضه می‌شود.

Sanjay Jha, co-CEO of Motorola and CEO of Motorola Mobile Devices, hopes the release of the Cliq revives the company's handset division

سانجای جها (Sanjay Jha)، رییس اجرایی موتورولا در کنفرانسی در سانفرانسیسکو گفت، این گوشی صفحه لمسی سرویس جدید موتورولا موسوم به موتوبلور (MotoBlur) را عرضه می‌کند که همه پیام‌ها و تماس‌های کاربر را هماهنگ می‌سازد.

جها گفت: "موتوبلور در منابعی همچون MySpace، Gmail و Yahoo متن، ایمیل، فیدهای فیس‌بوک، توئیتر و عکس ایجاد می‌کند و ظاهر ایمیل را یکسان کرده و آنها را به گونه‌ای با هم هماهنگ می‌کند که دیگر نیاز به نام‌های کاربری مختلف نباشد. این بدان معناست که می‌توانید بر آنچه افراد می‌گویند متمرکز شوید، نه اینکه چطور و کجا گفته‌اند."

کلیک خاصیت یک صفحه کلید کامل کشویی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و دسترسی به همه برنامه‌های گوگل و برنامه‌های کاربردی موجود بر روی آندروئید را دارد.

جها گفت، این گوشی در بازارهای خارج از آمریکا با نام Dext عرضه خواهد شد و در ماه‌های آینده در فرانسه، انگلیس و آمریکای لاتین در معرض فروش قرار خواهد گرفت. هنوز قیمتی برای این دستگاه اعلام نشده است.

تحلیلگران گفتند یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی در گوشی‌های همراه می‌تواند به موتورولا و دیگر تولیدکنندگان فضایی برای رقابت با iPhone بدهد که بر بازار گوشی‌های هوشمند در جهان مسلط است.

موتورولا زیان شدیدی از حرکت به سوی تلفن‌های هوشمند داشته است به طوری که در سه‌ماهه اخیر فقط توانست 18.8 میلیون گوشی از این نوع را بفروشد؛ این در حالی بود که در مدت مشابه سال گذشته این آمار 28.1 میلیون گوشی بود. حدود یک دهه پیش از این گوشی Razr این شرکت محبوب‌ترین گوشی همراه در جهان بود.

جها گفت موتورولا اکنون دوباره بر تولید دستگاه‌های پیشرفته متمرکز شده است. او گفت کلیک برای بهبود اوضاع این شرکت حیاتی است.

جها گفت: "این یک نقطه شروع بسیار مهم برای ماست. من تلفن‌های هوشمند را رایانه‌های آینده می‌دانم. اگر نتوانید آنها را در جیب‌تان جا دهید، فکر نکنم دستگاه مناسبی باشند."

کد خبر 90160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز