چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل یک ابزار آنلاین را به راه انداخته است که به کاربران عرب امکان می‌هد، به پرسش‌های یکدیگر پاسخ دهند، با این هدف که محتوای وب به زبان عربی افزایش یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس راه اندازی این سرویس جدید که از 8 سپتامبر (17 شهریور) شروع به کار کرده است،  دو هفته پس از آن صورت می گیرد که شرکت یاهو یکی از بزرگترین پورتال‌های آنلاین دنیای عرب را خرید. یاهو نیز مانند گوگل می خواهد به جمعیت فزاینده جوان و عاشق تکنولوژی در خاورمیانه سرویس بهتری ارائه دهد.

 گوگل،‌ پس از آن تصمیم گرفت این ابزار جدید با نام"گوگل اجابات" (به معنای گوگل پاسخ‌ها) را به راه بیندازد که دریافت جستجوهای بسیاری از کاربران عرب‌زبانش نمی‌تواند به انها نتایج مطلوب آنها را ارائه دهد. گوگل تخنین می‌زند که کمتر از یک درصد اطلاعات آنلاین به زبان عربی است.

 گوگل هم اکنون صفحات جستجو به زبان عربی را ارائه می‌دهد و سرویس بلاگر آن در میان گروه فزاینده‌ای از نویسندگان آنلاین در کشورهای عربی محبوبیت دارد.

گوگل سرویس‌های مانند اجابات را به زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهد،‌ اما ابزارهای مشابهی را به زبان‌های روسی، چینی و تایلندی راه‌اندازی کرده است.

وائل غنیم، مدیر فراورده‌ها و بازاریابی شرکت گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره می‌گوید: "ما این راه‌اندازی این سرویس به زبان عربی را جلو انداختیم، چون فکر می‌کنیم که ابزار مناسبی برای تولید محتوا به این زبان است."

اقدام گوگل در حالی صورت می‌گیرد که یاهو ماه گذشته اعلام کرد برای خریدن وب‌سایت اجتماعی آنلاین عربی Maktoob.com با مبلغی اعلام نشد به توافق رسیده است.

یاهو گفت این معامله به این شرکت اجازه می‌دهد که نسخه‌های عربی ای‌میل و سرویس‌های پیام‌دهی خودش ارائه کند، و به این ترتیب در بازارهای با سرعت در حال رشد عربی جای پای را خود را محکم کند.

کد خبر 90125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز