همشهری آنلاین: آخرین فیلم الیور استون کارگردان سینمایی آمریکا در جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ایتالیا روی صحنه رفت

به گزارش واحد مرکزی خبر از بوینوس آیرس؛ نمایش این فیلم انعکاسی گسترده در    رسانه‌های آمریکای لاتین داشت زیرا ستاره این مستند هفتاد و پنج دقیقه‌ای هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا است. [چاوز روی فرش قرمز جشنواره ونیز]

رسانه‌های مختلف برزیل، آرژانتین، شیلی، بولیوی، مکزیک و چند کشور دیگر امریکای لاتین تحت عنوان الیور استون، چاوز را قهرمان معرفی کرد به نمایش این فیلم در جشنواره ونیز ایتالیا پرداخته‌اند.

الیور استون در این مستند سینمایی به واقعیت‌های دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز پرداخته و رشد اقتصادی ونزوئلا، تحول اجتماعی از جمله کاهش فقر و از بین رفتن بی سوادی در دوران چاوز را به تصویر کشیده است.

الیور استون در این فیلم تاکید می کند همه این موفقیت های ونزوئلا بدون کمک خارجی حاصل شده است.

در واقع الیور استون که با فیلم‌هایی جنجالی همچون جان اف کندی شهرتی جهانی یافته است و تاکنون هفت جایزه اسکار و پنج توپ طلایی کسب کرده است این بار محور فیلم خود را افشای عملیات گسترده رسانه های آمریکایی و غرب برای مخدوش کردن چهره هوگو چاوز و جنبش ازادیخواهی قرار داده است.

به نوشته رسانه‌های محلی آمریکای لاتین؛ الیور استون در این فیلم بی اساس بودن ادعاهای رسانه های غربی و اقدام ناجوانمردانه غرب را در ساختن هیولایی از چاوز نشان داده و روحیه آزادیخواهی و استکبارستیزی این رهبر آمریکای لاتین را ترسیم کرده است.

این واقعیت که نمایش فیلم در ایتالیا نیز با هجوم گسترده مردم بود در رسانه انعکاس یافته است.

نمایش فیلم در میان تدابیر ویژه امنیتی برگزار شد زیرا الیور استون کارگردان فیلم و هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا نیز در ان حضور داشتند.

چاوز در گفتگو با خبرنگاران درباره این فیلم گفته بود آمریکای لاتین در حال تولدی دوباره است و الیور استون توانسته است این تولد را به تصویر بکشد.

چاوز درباره دروغگویی‌های رسانه‌های غربی درباره خودش نیز گفت این سیاهنمایی‌ها حاکی از بی احترامی غرب به شعور انسان و جوامع بشری است.

رسانه های غربی که جورج بوش قاتل بیش از یک میلیون انسان بی گناه عراقی را مسیحی مومن معرفی می‌کردند چاوز را مردی بی دین و مخالف با مذهب معرفی کرد تا جوامع مذهبی آمریکای لاتین را از او بترسانند.

چاوز که علاقه شدیدی به مسیح دارد همواره در سخنرانی های خود کتاب مقدس را به همراه دارد و خود را پیرو ان مسیحی می داند که در برابر ظلم و کفر در دوران خود سکوت نکرده و برای رساندن پیام الهی و نجات مظلومان قیام کرده است.

در واقع تفکرات عمیق و مذهبی چاوز به تفکرات بزرگان مسیحی آمریکای لاتین شباهت دارد که تحت عنوان الهیات آزادیبخش شهرت یافته است.

معتقدین به الهیات آزادیبخش با کلیسای کاتولیک وابسته به واتیکان مخالف هستند و همراهی کلیسای رسمی واتیکان با دیکتاتورهای دست نشانده آمریکا در منطقه آمریکای لاتین را محکوم کرده اند و همدستی با دیکتاتورها و سرکوب مردم را خلاف تعالیم الهی و انسان ساز مسیح می‌دانند.

کد خبر 89998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز