سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

کریم اعظمی: این روزها انتقادها از افشین قطبی به اوج رسیده و این در شرایطی است که تیم ملی ایران در دو بازی دوستانه مقابل بحرین و ازبکستان به هیچ عنوان نتوانست نمایش قابل توجهی داشته باشد.

تیم ملی مثل سال‌های گذشته مجبور است با تیم‌های درجه 2 آسیا بازی کند ولی کفاشیان حتی انجام مسابقات را هم برای ایران مفید می‌داند. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتقادهای اخیر از بازی‌های دوستانه تیم‌ملی و مسائل مختلف دیگر با همشهری گفت‌وگو کرد.

  • قبول دارید که ایران در دو بازی اخیر به هیچ عنوان نمایش خوبی نداشت؟

به نظر من تیم ملی هنوز به فرم اصلی خود نزدیک نشده و افشین قطبی در تلاش است تا با انجام بازی‌های مختلف، تیم ملی را به شرایط ایده‌آل برساند. من فکر می‌کنم بازیکنان نباید به دلیل عدم صعود به جام‌جهانی انگیزه‌هایشان کمتر شود. به هر حال ما ضعف‌هایی داشتیم که نتوانستیم به جام جهانی برویم و اگر قوی بودیم الان خودمان را در جام جهانی می‌دیدیم. ما به این مسابقات احتیاج داریم و باید با تیم‌های قوی و بزرگ بازی کنیم تا به فرم ایده‌آل برسیم.

  • ولی خیلی از بازیکنان تیم ملی در مصاحبه‌های خود از نداشتن روحیه و انگیزه حرف می‌زنند. به نظر شما چگونه باید از این شرایط خارج شویم؟

نمی‌دانم، شاید آنها پول می‌خواهند.

  • بعید به نظر می‌رسد منظور آنها مسائل مالی باشد چرا‌که معتقدند عدم صعود به جام‌جهانی انگیزه را در آنها کم کرده است.‌

فوتبال فقط جام جهانی نیست و ما مسابقات جام ملت‌های آسیا، تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه را در پیش داریم و باید مقابل تیم‌های قوی دنیا قرار بگیریم تا حقانیت و اعتبار فوتبال ایران را ثابت کنیم.

  • ولی تا به امروز مقابل هیچ یک از تیم‌های بزرگ قرار نگرفته‌ایم و این حرف‌ها فقط در حد شعار بوده است.

به هر حال بازی‌کردن با تیم‌های بزرگ نیازمند امکانات و سرمایه‌گذاری قوی است و ما نمی‌خواهیم از این موضوع فرار کنیم. وقتی امکانات محدود باشد به طور حتم مشکلاتی به وجود می‌آید.

  • خبر دارید ژاپن شنبه‌شب با تیم ملی هلند بازی کرد؟‌

خیر.

  • بالاخره تیم ملی چه زمانی قرار است با تیم‌های مطرح دنیا بازی کند؟

ما در این زمینه فکرهایی کرده‌ایم و دوست داریم که چنین بازی‌هایی را برگزار کنیم ولی
به طور مثال نمی‌دانیم تیم ملی ژاپن چقدر هزینه کرده است. ما هم باید در این مورد رایزنی‌های خاص خودمان را انجام دهیم و البته مشکلات را هم در نظر بگیریم. به عنوان مثال همچنان در‌حال مذاکره با آمریکا هستیم تا شاید انجام این بازی قطعی شود. در ضمن دوست نداریم به تیم‌های مطرحی مثل آرژانتین یک یا دو میلیون دلار پول بدهیم ولی با تیم دوم آنها بازی کنیم چرا‌که بعضی از این تیم‌ها فقط برای تجارت کردن، قبول می‌کنند که مقابل تیم‌های آسیایی قرار بگیرند.

  • قصد ندارید با تیم‌های مطرح دنیا از جمله فرانسه، برزیل، هلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا  مذاکره کنید تا شاید با جواب مثبت یکی از این تیم‌ها روبه‌رو شویم؟

ما در این زمینه با چند مدیر برنامه صحبت کرده‌ایم و قرار است شرایط مختلفی که آنها دارند به ما اعلام شود، از طرفی باید بحث هزینه‌ها را هم در نظر بگیریم.

  • فکر نمی‌کنید با توجه به اینکه به جام جهانی صعود نکرده‌ایم، تیم‌های مطرح دنیا دیگر به عنوان یک تیم مطرح آسیایی به ایران نگاه نمی‌کنند؟‌

خیر. از نظر آنها ما هیچ فرقی با ژاپن، عربستان یا کره‌جنوبی نداریم و همه، این چهار تیم را در آسیا در یک سطح می‌دانند. در ضمن فراموش نکنید که ما مقابل این تیم‌ها موفقیت‌هایی را به دست آورده‌ایم و اینطور نبوده که همیشه مقابل ژاپن، عربستان یا کره بازنده باشیم. در مورد انجام بازی‌های دوستانه ایران هم باید بگویم که ارتباطات بین‌المللی ژاپن یا کره از ما قوی‌تر است و این ارتباطات فقط مربوط به مسائل ورزشی نمی‌شود.

  • قبول دارید بازی دوستانه مقابل بحرین هیچ سودی برای ایران نداشت و در زمان نامناسبی برگزار شد؟‌

خیر، بالاخره ما باید با این تیم‌ها بازی کنیم تا کار جلوتر رود.

  • قبول دارید که تیم ملی ضعف فنی دارد؟‌

قطعا ضعف دارد، اگر ضعف نداشت ما به جام‌جهانی می‌رفتیم.

  • نمی‌خواهید در این مورد از قطبی توضیح بخواهید؟

او کارش را انجام می‌دهد و هر چند وقت یک بار در مورد شرایط تیم ملی با ما صحبت می‌کند. در ضمن کمیته فنی هم عملکرد کادر فنی را بررسی می‌کند که این موضوع مربوط به نقاط ضعف و قوت تیم ملی و همچنین مسائل مختلف دیگر می‌شود.

  • قطبی مدتی پیش قول داد که ایران قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شود. فکر می‌کنید قول او عملی شود؟

قول دادن روش کار قطبی است و بهتر است که خودش در این مورد صحبت کند.

  • سرنوشت بازی دوستانه با آمریکا در نهایت به کجا خواهد رسید؟

من چند روز پیش با رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا صحبت کردم و فعلا اتفاق جدیدی نیفتاده است.

  • از تیم ملی فاصله بگیریم. در چند هفته اخیر باز هم انتقادها نسبت به قضاوت ضعیف داوران در لیگ برتر به اوج رسید. قبول دارید که قضاوت آنها ضعیف بوده است؟

به نظر من همه داوران در دنیا اشتباه می‌کنند و این مسئله فقط مربوط به ایران نیست. در ضمن آنهایی که انتقاد می‌کنند فقط یک عده خاص هستند که مردم آنها را می‌شناسند و شاید به دنبال توجیه باخت هستند.

  • در مورد ساعت بازی استقلال و سایپا هم حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح شد. در این مورد صحبت می‌کنید؟‌

من واقعا نمی‌دانم چرا بعضی‌ها اعتراض کردند چون ساعت 22:30 زمان بسیار مناسبی است و دیدن فوتبال در این ساعت لذت‌بخش است. در ضمن ما به باشگاه استقلال گفتیم که اگر دوست دارید این بازی همان ساعت 21 برگزار شود ولی پخش تلویزیونی نخواهد شد.

  • چند روزی است که علی سعیدلو جایگزین علی‌آبادی شده است، آیا با رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی جلسه‌ای در مورد مشکلات فدراسیون فوتبال و مسائل مختلف دیگر داشته‌اید؟

خیر. با سعیدلو جلسه‌ای نداشته‌ام او به تازگی رئیس سازمان شده و به مرور زمان با روسای فدراسیون‌ها جلسه خواهد شد.

کد خبر 89883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز