دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه استان‌ها- نگار صادقی: تولید گوشت سفید و قرمز استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان‌های ایران افزایش یافته، اما خبری از کاهش قیمت‌ها نیست و سفره‌های افطاری امسال خالی‌تر از هر سال است.

در حالی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه متوسط قیمت گوشت گوسفندی را در این استان کیلویی 10‌هزار تومان اعلام می‌کنند که دهک‌های پایین درآمدی قادر به تهیه گوشت مرغوب نیستند.

بیژن شیرزادی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ظرفیت تولید گوشت سفید استان را 40 هزار تن و گوشت قرمز را 30 هزار تن اعلام کرده و به همشهری می‌گوید: توسعه مرغداری‌ها و دامداری‌ها در سال 85 تا 87 و ارایه تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده به واحدهای دام و طیور استان باعث افزایش تولید شده است.

وی که معتقد است افزایش قیمت گوشت سفید و قرمز در استان کرمانشاه پایین‌تر از سایر نقاط کشور است، می‌گوید: ما مسئول تولید هستیم و توزیع و قیمت ارتباطی به سازمان جهاد کشاورزی ندارد.

جهانبخش امینی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز درباره افزایش تولیدات دامی استان می‌گوید: زمانی که تولیدات دامی افزایش می‌یابد گرانی این محصولات توجیهی ندارد و باید شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

وی ادامه می‌دهد: با این که بنا بر آمارهای سازمان جهاد کشاورزی، تولید گوشت قرمز و سفید در کشور افزایش یافته است اما به همان نسبت نیز قیمت‌ها گران شده است که این مسئله جای تعجب دارد.

امینی نبود مدیریت قوی را مهمترین علت افزایش قیمت‌ها می‌داند و می‌گوید: مسئولیت افزایش قیمت‌ها با مسئولانی است که باید پیش از گران شدن کالاها به کنترل قیمت‌ها می‌پرداختند.متوسط قیمت عرضه گوشت قرمز در سطح استان کرمانشاه حدود 10 هزار تومان است که به گفته رمضان رویین‌تن، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان دامداران، گوشت تولیدی خود را هر کیلو بین 6 تا 7 هزار تومان می‌فروشند اما واسطه‌ها هنگام عرضه آن به مصرف‌کنندگان قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

این در حالی است که امینی قیمت گوشت گوسفندی گرم در کرمانشاه را حدود 12 هزار تومان و گوشت مرغ را 3 هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: با توجه به این که سال گذشته بیشتر دامداران دام‌های خود را به‌دلیل گران بودن قیمت خوراک دام فروختند، در حال حاضر دام زیادی در استان وجود ندارد.

وی با بیان این که مردم کرمانشاه قدرت خرید گوشت قرمز و سفید با قیمت‌های موجود را ندارند، تصریح می‌کند: به دلیل افزایش قیمت‌ها،سفره‌های افطاری امسال خالی از مواد مغذی است و خبری از مواد غذایی  ارزان قیمت نیست.

به گفته امینی، مردم ناچارند با وضعیت موجود بسازند این در حالی است که مسئولان باید پیش از آغاز ماه رمضان به فکر تامین مواد غذایی مورد نیاز دهک‌های پایین درآمدی می‌افتادند.

کد خبر 89838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز