دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

مؤسسه نشر شهر، وابسته به سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت، نفیس‌ترین کتاب قرآن با عنوان «مصحف ایران»را به نمایش گذاشت.

«امیرمسعود شهرام‌نیا» مدیرعامل مؤسسه نشر شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری شهر با بیان اینکه این مؤسسه عرضه‌کننده انحصاری نفیس‌ترین کتاب‌های قرآن است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این مؤسسه، تولید و چاپ کتاب‌های ارزشمند، از جمله قرآن‌های نفیس است.

وی افزود:«مصحف ایران»نفیس‌ترین قرآن جهان است که توسط شادروان دکتر «سیدمحمدباقر نجفی»استاد برجسته علوم قرآنی و ادبیات فارسی طی 25 سال گردآوری شده است.

شهرام‌نیا با بیان اینکه این مصحف به‌عنوان جلوه‌ای از فرهنگ و هنر اسلامی در معرض دید علاقه‌مندان از کشورهای مختلف قرار می‌گیرد، اظهار داشت: این قرآن به‌عنوان نمایشگاه هزارساله آثار هنرمندان ایرانی در زمینه کتابت، نقاشی، تذهیب و صفحه‌آرایی است که در 2جلد طلاکوب 800صفحه‌ای به چاپ رسیده است.

به گفته شهرام‌نیا، عرضه تعداد زیادی محصولات فرهنگی مؤسسه مانند پازل‌های سه‌بعدی حرم امام رضا(ع) و برج میلاد از دیگر محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست که هر ساله ناشران و نویسندگانی از 500کشور جهان در آن شرکت می‌کنند. این نمایشگاه از چهارم تا هشتم اکتبر، مقارن با 12 تا 16 مهرماه در فرانکفورت آلمان برگزار ‌می‌شود و مؤسسه نشر شهر امسال برای سومین بار در آن حضور خواهد داشت!

از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه اینکه نشر شهر با 1000 عنوان کتاب مذهبی و کودک و نوجوان در برنامه افطار تا سحر نمایشگاه دائمی قرآن و عترت «بوستان کتاب» حضور دارد. همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه «افطار تا سحر» با هدف ترویج آموزه‌های دینی و تعمیق آگاهی‌های شهروندان از فضایل این ماه پر برکت همراه با عرضه عناوین متعددی از کتاب در موضوعات گوناگون مذهبی و کودک و نوجوان در بوستان کتاب برگزار می‌شود.

نمایشگاه دائمی قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 19 تا 24 پذیرای مخاطبان و علاقه‌مندان به کلام‌الله مجید و آثار قرآنی است.

شهروندان برای دیدار از این نمایشگاه می‌توانند به نمایشگاه دائمی قرآن و عترت واقع در بوستان کتاب به نشانی پاسداران، خیابان شهیدگل‌نبی، خیابان ناطق نوری، شماره 56 مراجعه کنند. مؤسسه نشر شهر از روزه‌دارانی که هنگام افطار (ابتدای ساعت کاری این نمایشگاه) به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، پذیرایی خواهد کرد.

همچنین این مؤسسه پنجمین حضور متوالی خود را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجربه می‌کند.

قرآن مذهب نیریزی به‌عنوان محصول ویژه نشر شهر در این نمایشگاه است. از دیگر محصولات شاخص عرضه شده می‌توان به مواردی چون راهنمای جامع روزه‌داری،  آشپزی سحر و افطار، سفره‌رمضان و همچنین پازل سه‌بعدی حرم مطهر امام‌رضا‌(ع) اشاره کرد. علاقه‌مندان بازدید از غرفه نشر شهر می‌توانند به مصلی امام خمینی(ره)، شبستان، راهروی شماره ۱۹ غرفه مؤسسه نشر شهر مراجعه کنند.

کد خبر 89775

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز