همشهری‌آنلاین: شجریان تصنیف معروف رزم مشترک را در آلمان بازخوانی کرد

محمدرضا شجریان بعد از نزدیک به سی‌سال تصنیف معروف رزم مشترک را که با ترجیع بند همراه شو عزیز در بین اهل موسیقی شهرت یافته است در آلمان بازخوانی کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر در این کنسرت که نخستین شب کنسرت شجریان با گروه شهناز در شهر فرانکفورت آلمان بود قطعاتی در دستگاه همایون از آلبوم تازه شجریان با عنوان رندان مست اجرا شد.[دومین آلبوم 88]

در این اجرا شجریان با همراهی گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی قطعاتی  از‌ آلبوم رندان مست را اجرا کردند و در پایان برنامه در پی درخواست مخاطبان، تصنیف «همراه شو عزیز» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان توسط گروه  اجرا شد.

از سوی دیگر خبرگزاری مهر گزارش داده است ،تصنیف تازه‌ای از شجریان با عنوان "زبان آتش و آهن" با استفاده از شعر فریدون مشیری در دستگاه شور ضبط و از روز گذشته در فضای مجازی اینترنت منتشر شده است. آهنگسازی و تنظیم این سرود به عهده مجید درخشانی بوده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین تصنیف رزم مشترک یا همان "همراه شوعزیز" نخستین تصنیف آلبوم "چاووش هفت" است که  آهنگسازی و شعر آن را  پرویز مشکاتیان در نغمه دشتی سرود و  محمدرضا شجریان و گروه عارف به مناسبت نخستین سالگرد انقلاب اسلامی در سال 1358 آن را روانه بازار موسیقی کردند.

تا یکی‌ دو سال قبل شاعر شعر این تصنیف را فردی به نام برزین آذر مهر نام نهاده بودند، اما اخیرا مشخص شد که این نام وجود خارجی ندارد و شعر این تصنیف را هم مشکاتیان سروده بود. 

کنسرت بعدی شجریان به همراه گروه شهناز قرار است شنبه 14 شهریور در شهر کلن آلمان برگزار شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت دل‌آواز، شجریان در مدت حضور خود در آلمان و پیش از اجرای کنسرت دیداری با هوشنگ ابتهاج سایه، شاعر و غزلسرا و حافظ شناس نامی انجام داد که تصویری از این دیدار را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 89602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز