سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد: فرانسه درباره تسلیح مجدد اتا(گروه جدایی طلب باسک) اغراق می‌کند.

به نوشته ال پاییس، این نظر در حالی از سوی وزارت کشور اسپانیا اعلام شد که روز دوشنبه 20 نوامبر (29 آبان) سرویس‌های ضد تروریستی فرانسه تصویر مبهمی را از  اتا ارائه داده بودند.

فدریک وو مسئول امور ضد تروریستی پلیس قضایی در زمان ارائه شهادت در دادگاهی که به منظور دستبرد به کارخانه اسلحه سازی سیدام ایراد شده بود ،دستبرد 340 قبضه هفت تیر از کارخانه یاد شده را  توسط اتا مورد تایید قرار داده بود.

او در ادامه با ارتباط دادن این دستبرد با سایر دستبرد‌های اتا از کارخانه‌های نظامی دیگر، ادعا کرده بود که اتا در حال تسلیح مجدد خود است. فدریک وو این شهادت را در دادگاهی در پاریس علیه 14 عضو گروه اتا، مظنون به دست داشتن در دستبرد اخیر، اقامه کرد.
پس از ایراد این اظهارات از سوی این مقام فرانسوی وزارت کشور اسپانیا نیز واکنش نشان داد و اعلام کرد که فرانسه در ارتباط با تسلیح مجدد اتا اغراق می‌کند.

پلیس فرانسه از ابتدای آغاز روند صلح بیش از پلیس اسپانیا نسبت به مذاکرات با اتا بدبین بود.در حالیکه سرویس های ضد تروریستی فرانسه بر تسلیح مجدد اتا اصرار می ورزند سرویس های امنیتی اسپانیا معتقدند که اتا در آن سوی مرزهای اسپانیا (فرانسه) فعال نیست. با این حال پلیس اسپانیا همواره تاکید داشته که جدایی طلبان باسک تحرکاتی نیز در مناطق شمالی پیرینه (خاک فرانسه) داشته اند اما این به آن معنا نیست که اتا به طور کامل در فرانسه به فعالیت می پردازد.

طرف اسپانیایی همچنین معتقد است که هر چه زمان می گذرد انجام عملیات تروریستی برای اتا سخت تر می شودکه پلیس فرانسه دیدگاهی کاملا متفاوت دارد و معتقد نیست که ادامه آتش بس کار را برای اتا سخت تر کرده باشد.

کد خبر 8959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز