مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: طبقه دوم بزرگراه امام علی به طول تقریبی 2 هزار و 700متر ساخته می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: بزرگراه امام علی به‌دلیل نداشتن زمین در سطح به‌صورت دوطبقه تا پایان سال ساخته می‌شود.احمد دنیا مالی با اشاره به بخش‌های مختلف اجرای طرح دوطبقه کردن اتوبان امام علی گفت: این پروژه در 7بخش طراحی شده است که فاز صفر آن حد فاصل خیابان صفا تا خیابان پیروزی آغاز شده است.

وی با اشاره به حد فاصل شمال خیابان پیروزی تا میدان شهید محلاتی اظهار داشت: این بزرگراه باید در پوسته‌ای به مساحت 78 متر احداث می‌شد اما تنها 45 متر از زمین‌ها آزاد‌سازی‌ شده بود و  از آنجا که هزینه رفع معارض در این منطقه بسیار زیاد بود، ساخت دو طبقه‌شدن بزرگراه در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی عمرانی شهردار تهران هزینه بالای رفع معارض را از دلایل دوطبقه کردن این اتوبان دانست و افزود: با این اقدام تعداد معارضان ملکی حذف و یا به حداقل می‌رسد و در حال حاضر نیز معارضان ملکی بسیار کمی در مسیر قرار دارند.

دنیا مالی خاطرنشان کرد: خیابان پیروزی تا محلاتی به طول یک کیلومتر، به‌عنوان تجربه اولی است که در این مسیر اجرا می‌شود و به‌صورت پایلوت به بهره‌برداری می‌رسد. این بزرگراه شامل 4تقاطع غیرهمسطح شامل پیروزی، نیکنام، کرمان و الله‌‌وردی به همراه دسترسی‌های محلی خواهد بود.

به گفته وی از میدان شهید محلاتی تا خیابان کرمان بزرگراه به‌صورت دو طبقه بوده و از خیابان کرمان تا نزدیکی خیابان پیروزی به طول 250متر با خیابان پیروزی همسطح می‌شود و از آن به بعد تا خیابان صفا مجددا به‌صورت دو طبقه در می‌آید.

وی از اتمام عملیات سازه‌ای این بخش از مسیر تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه دو طبقه کردن اتوبان امام علی  از پل آغاز تا جاده دولت‌آباد برنامه‌ریزی شده که برای بخش عمده‌ای از آن کار مطالعاتی می‌شود و هنوز کار میدانی آن آغاز نشده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، درصورت تامین فاینانس، پس از مراحل مطالعاتی، عملیات اجرایی سایر بخش‌های این اتوبان نیز انجام می‌شود

کد خبر 89441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز