جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

مسافران نمازجمعه تهران این هفته دو بهانه برای گفت و گو با ما داشتند‌. نخست هفته تعاون و اهمیت تعاونی‌ها در کشور و دیگر سالگرد انتشار همشهری جمعه.

در بخش تعاون آنها از لزوم مدیریت قوی و برنامه‌ریزی درست حرف زدند و در بخش مربوط به همشهری جمعه، بیشتر ما را امیدوار به آینده کردند.

نشریه‌ای با حال و هوای انتظار

مهدی تبارکی  درباره یک سالگی همشهری جمعه می‌گوید: این نشریه واقعاً حال و هوای انتظار دارد و امیدواریم که بتواند در تبیین مسائل دینی برای نسل جوان موفق باشد. وی ادامه می‌دهد: همین که امروز رسانه‌ای با حال و هوای انتظار وجود دارد و به صورت فعال در حال فعالیت است، امیدوار کننده است. وی همچنین خود را از مخاطبان اصلی همشهری جمعه می‌داند.

جایگاه خوب همشهری جمعه

علی اسلامی درباره موضوع دیگر این هفته سخن می‌گوید. وی درباره نقش رسانه‌ها در تبیین امور دینی هم می‌گوید: رسانه‌ها در دنیای امروز نقش مهمی در مسائل دینی دارند و همشهری جمعه توانسته است در این مسیر موفق باشد. وی با بیان این که همشهری جمعه دوست داشتنی است، ادامه می‌دهد: همشهری جمعه جایگاه خوبی را در نماز جمعه پیدا کرده است و امیدواریم این موضوع تداوم داشته باشد.

دوست روزهای جمعه

سعید عباسی از همشهری جمعه به عنوان دوست روزهای جمعه یاد می‌کند و می‌گوید: ما علاوه بر حضور در نمازجمعه و استفاده از ثمرات آن، با یک دوست دیگر هم آشنا شده‌ایم و آن دوست همشهری جمعه است. ما در این نشریه دغدغه‌های خودمان را یافته‌ایم. وی البته یک انتقاد هم مطرح می‌کند: کیفیت مطالبتان باهم متفاوت است. برخی از مطالب در سطح عالی است و برخی دیگر ارزش پایینی دارند.

آسایش مردم در تقویت تعاونی‌ها

عدم تفاوت تعاونی‌های محله‌ها و تعاونی‌های مرکزی با بخش‌های خصوصی‌، باعث بی‌توجهی مردم و انحلال بخش اعظمی از تعاونی‌ها شد. رحیم دری‌صفت با بیان این مطلب می‌گوید: من عضو هیچ یک از تعاونی‌های  مصرف‌  نیستم .

 او می‌گوید‌: در حال حاظر تعاونی‌ها فقط مخصوص اداره‌ها و سازمان‌ها هستند. البته دولت نهم به تعاونی‌ها اهمیت داد، ولی کافی نبود.  دری‌صفت از دولت انتظار دارد برای آسایش مردم تعاونی‌های مصرف را بیشتر و عمومی‌تر کند تا مردم کالای مورد نیازشان را راحت‌تر تهیه کنند.

 مدیریت قوی ، نیاز تعاونی‌ها‏

 اردشیر صیامی شهروند 72 ساله‌ای است که درباره وضعیت تعاونی‌ها فقط مطالبی در روزنامه‌ها می‌خواند‌. او معتقد است: تعاونی‌های مصرف مدیریتی قوی می‌خواهد و برای راه‌اندازی و اداره کردن آنها باید تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم .

صیامی عملکرد دولت نهم را برای اهمیت دادن به تعاونی‌ها نسبتا راضی کننده می‌داند، اما می‌گوید : به عنوان یک شهروند از دولت می‌خواهم با اجرای تمهیدات و توجهات ویژه به تعاونی‌ها بیشتر از قبل رونق ببخشد‌، زیرا اگر تعاونی‌ها درست اداره شوند، به تبع در زندگی مردم نقش موثری خواهند داشت‌.

همشهری جمعه

کد خبر 89368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز