گروه حوادث: ماموران حراست و بازرسی شهرداری تهران پس از یک ماه تحقیقات تخصصی توانستند 13 نفر را که با تحت فشار قرار دادن مراجعان شهرداری اقدام به دریافت رشوه از آنان می‌کردند، دستگیر کنند.

تحقیقات ماموران برای شناسایی متهمان زمانی آغاز شد که تعدادی از مراجعان  در تماس با حراست و بازرسی شهرداری تهران از کسانی که برای انجام کارهای اداری از آنان رشوه  گرفته بودند اعلام شکایت کردند.

یکی از شاکیان که با ستاد خبری حراست شهرداری تماس گرفته بود به ماموران گفت: برای  انجام کاری مربوط به ساختمان سازی به  یکی از مناطق شهرداری مراجعه  کرده بودم، اما فردی که مسئول رسیدگی به پرونده من بود هر روز می‌گفت که روز بعد  به آنجا مراجعه  کنم.

وی ادامه داد: این ماجرا ادامه  داشت تا اینکه  یک روز فرد دیگری  که ادعا می کرد با مسئول پرونده آشناست نزد من آمد و گفت : می‌تواند در ازای دریافت مبلغی مشکل مرا حل کند اما من که حاضر نبودم این مبلغ را بپردازم تصمیم گرفتم از هر دوی آنها شکایت کنم.

پس از این تماس، عملیات مشترک ماموران حراست و بازرسی برای شناسایی افراد متخلف آغاز  شد و هنگامی که ماموران در بررسی های خود دریافتند چند کارمند جزء شهرداری با همدستی افراد عادی که به عنوان واسطه وارد عمل می‌شوند اقدام به گرفتن رشوه از مراجعان می کنند و بررسی‌ها برای شناسایی آنها آغاز شد.

هنگامی‌که بررسی‌ها نشان داد این افراد با تحت فشار قرار دادن مراجعان شرایطی به وجود می آوردند که واسطه‌ها وارد عمل شوند و با این ادعا که می‌توانند مشکل مراجعان را حل کنند از آنان رشوه می‌گیرند، ماجرا به مقامات قضایی اطلاع داده شد و ماموران حراست و بازرسی شهرداری با همکاری پلیس عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند.

آنها در یکی از این عملیات‌ها از طریق یکی از شاکیان  مبلغ 5 میلیون تومان به یکی از افراد رشوه‌خوار پرداخت کردند و پس از آنکه متوجه شدند این مرد پول را دریافت کرده به سرعت وارد دفتر کار او شده و وی را دستگیر کردند.

متهم که در ابتدا دریافت رشوه را انکار می‌کرد، در بازجویی‌ها به گرفتن رشوه از مراجعه کنندگان اعتراف کرد و گفت  دو نفر دیگر از همکارانش نیز در این کار با او همدست هستند.  به این  ترتیب ماموران توانستند 13 نفر را که در دریافت رشوه از مراجعان دست داشتند  شناسایی و تمامی آنها را دستگیر کنند.

حراست شهرداری تهران با بیان این خبر اعلام  کرد: طبق دستور شهردار تهران مبنی بر اینکه حراست و بازرسی باید به گونه ای عمل کند که متخلفین شرایط امنی برای تخلف نداشته باشند، ماموران حراست و بازرسی  آماده دریافت شکایات و اطلاعات مردمی از تخلفات احتمالی در شهرداری هستند و شهروندان  می توانند شکایات خود را از طریق ستاد خبری حراست و با شماره تلفن 55638848 اعلام کنند.

کد خبر 8897

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز