گروه حوادث: مرد جنایتکاری که پس از آشنایی با یکی از اعضای باند تبهکاران آفریقایی در زندان امارات نقشه راه‌اندازی باند بین‌المللی مواد مخدر را طرح ریزی کرده بود در تحقیقات ماموران سپاه مستقر در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.

ماموران زمانی پی به فعالیت این باند چندملیتی بردند که در بازرسی بدنی از سه زن آفریقایی تبار در گیت بازرسی فرودگاه ، محموله چندین هزار دلاری هروئین را کشف کردند.

بنابراین گزارش روز چهارم آبان ماه هنگامی که ماموران حفاظت فرودگاه مهرآباد به سه زن آفریقایی به نام‌های «کابوبا»، «لوکازینا» و «ویکتوریا» که قصد داشتند با پرواز تهران- پکن به چین بروند مظنون شده و به بازرسی بدنی از آنان پرداختند، محموله یک کیلو و 100 گرمی هروئین را که به طرز ماهرانه ای در لباس این سه زن جاسازی شده بود، کشف کردند .

با انتقال این سه متهم به شعبه دوم دادسرای فرودگاه ، بازپرس شهبازی که با توجه به اضطراب و وضعیت جسمی سه زن سیاه پوست، احتمال می‌داد، علاوه بر محموله کشف شده ، آنها مقدار بیشتری از مواد را به شیوه انباری در معده خود جاسازی کرده باشند ، دستور داد تا با انتقال آنها به بیمارستان لقمان و با استفاده عکسبرداری از معده آنها موضوع روشن شود .

هنگامی که پزشکان در معاینات اولیه متوجه بسته‌ های کوچک مشکوک در معده دو نفر از زنان که مبتلا به ایدز بودند،  شدند ، در یک عمل جراحی اضطراری مقدار یک کیلو و 400 گرم هروئین دیگر از معده این دو زن خارج کردند و به این ترتیب آنها برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار ماموران سپاه قرار گرفتند.

در بازجویی های انجام شده از قاچاقچیان مشخص شد که هر سه نفر آنها عضو باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر هستند که سرکردگان اصلی آن یک ایرانی به نام جهانگیر و فردی آفریقایی به نام استون است .

متهمان در بازجویی ها گفتند: چند هفته قبل از طریق استون که دوست قدیمی جهانگیر است به ایران آمدیم. او با وعده رسیدن به پول زیاد ما را به ایران آورد و در خانه ای که جهانگیر تهیه کرده بود حبس کرد.

او ما را مجبورمی‌کرد با جاسازی بسته های مواد مخدر در بدنمان آنها را به کشورهای آسیای شرقی قاچاق کرده و در آنجا به اعضای دیگر باند تحویل دهیم.  پس از اعترافات زنان سیاهپوست، تحقیقات ماموران وارد مرحله تازه ای شد و ماموران در ردیابی های تخصصی توانستند ردی از مخفیگاه سردسته‌های باند به دست آورند.

به این ترتیب جهانگیر و استون هنگامی که بر سر یک قرار صوری با زنان سیاه پوست  حاضر شدند، خود را در محاصره ماموران دیدند  که پس از دستگیری به  شعبه دوم دادیاری دادسرای فرودگاه منتقل شدند. 

  مرد ایرانی در بازجویی های پلیسی  وقتی دید چاره ای جز اعتراف ندارد به دادیار شهبازی گفت: چند سال پیش، زمانی که در امارات کار می کردم، به اتهام قتل دستگیر و به تحمل 15 سال حبس محکوم شدم.

در مدت طولانی حبس با یک مرد آفریقایی به نام استون که اهل کشور اوگاندا بود آشنا شدم ، در آن جا بود که  قرار گذاشتیم پس از آزادی یک باند قاچاق بین‌المللی مواد مخدر راه‌اندازی کنیم. دو سال پیش وقتی از زندان آزاد شدم به ایران برگشتم و در این مدت با استون در تماس بودم تا اینکه حدود دو ماه پیش او همراه چند زن به ایران آمد.

با تهیه خانه ای برای استون و زنان سیاهپوست در خیابان کریم خان، این زنان را در آنجا محبوس کردیم تا از طریق آنها بتوانیم مواد مخدر را به کشورهای جنوب شرق آسیا قاچاق کنیم. 

وی ادامه داد: در ابتدا مواد مخدر را با کمک اعضای باندی که در ایران داشتیم تهیه کرده و با دادن آموزش‌های لازم  آن را در بدن زنان آفریقایی جاسازی می‌کردیم، سپس برای آنها بلیت تهیه کرده و از آنان می خواستیم پس از رسیدن به مقصد این مواد را به افرادی که از قبل در انتظار ورود آنها بودند تحویل دهند. 

پس از تحویل مواد ، پولهای فروش مواد را  از طریق سه مرد پاکستانی و افغانی که به صورت غیرقانونی اقدام به دایر کردن صرافی در ایران کرده بودند، وارد ایران کرده و بین اعضای باند تقسیم می‌کردیم.

 پس از اعترافات جهانگیر ماموران وارد عمل شدند و با شناسایی محل نگهداری زنان آفریقایی وارد آنجا شده و توانستند چند زن و مرد سیاهپوست دیگر را که برای قاچاق مواد به آنجا انتقال یافته بودند دستگیر کنند.

آنها همچنین در دو عملیات جداگانه دو مرد پاکستانی و یک مرد افغانی را که به صورت غیر قانونی صرافی راه انداخته بودند دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کردند. متهمان صبح دیروز به شعبه دوم دادیاری در دادسرای فرودگاه انتقال یافتند و دادیار شهبازی پس از انجام تحقیقات قضایی برای آنان قرار بازداشت صادر کرد.

دستمزد 3000 دلاری

سید محمد سعید حجتی، معاون امر به معروف و نهی از منکر ناحیه ویژه مقداد سپاه پاسداران در تشریح نحوه رسیدگی به پرونده این باند بین‌المللی مواد مخدر گفت: «کابوبا»، «لوکازینا» و «ویکتوریا»، در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کردند: قاچاقچیان با وعده پرداخت 3 هزار دلار برای انجام کارهای تجارتی (بیزینس)، آنها را اغفال کرده و از آنجایی که از خانواده‌های بسیار فقیر بودند با پیشنهاد کار و خانه پس از دریافت ویزاهای تجاری 6 ماهه، رهسپار ایران شده اند.

کد خبر 8894

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز