جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در ماه مبارک رمضان پالایشی درون خود و اصلاحی در بیرون خود انجام دهیم، گفت:

اگر پالایش درونی و اصلاح بیرونی در یکایک ما در جامعه اتفاق بیفتد بسیاری از مسائل،  مشکلات، مفاسد، نارسایی‌ها و گناهان کاهش می‌یابد.

دکتر محمدباقر قالیباف که چهارشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد المهدی در منطقه 10 سخن می‌گفت، ضمن بیان این مطالب، به دوران حضور خود در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در آن زمان آثار ماه مبارک رمضان و توجه به خدا را در جرایم طی 5 سال مطالعه کردیم.

این مطالعات نشان از این داشت که در این ماه مجموعه جرایم در کشور قریب به 73 درصد نسبت به ماه‌های دیگر کاهش می‌یافت. شهردار تهران ادامه داد: یک روزه دار وقتی بتواند پالایش درونی داشته باشد طبیعتا آن خودسازی درون و توجه به خدا او را در بیرون هم اصلاح می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه اگر توجه به خدا بیشتر باشد رحمت هم بیشتر خواهد بود، گفت: به فرموده پیامبر (ص) سرآمد تمام اعمال عاقلانه و مهم‌ترین اعمال اول ایمان به خداست. پس از ایمان به خدا مهم‌ترین عملی که می‌توان انجام داد نوعدوستی، دوست داشتن دیگران، محبت کردن و نیکی به مردم است.

شهردار تهران جهاد در راه خدا را از الطاف الهی دانست و افزود: توفیق جهاد پیدا کردن شامل حال هر کس نمی‌شود به‌طوری که خیلی از نسل‌ها می‌آیند و می‌روند ولی در زمان آنها اتفاقی نمی‌افتد که فضای جهاد فی‌سبیل‌الله باشد که در آن شرکت کنند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره)هم در انتهای جنگ در پیامی فرمودند در تمام عزل و نصب‌ها هم تقوا و مجاهدت را ملاک قرار دهید. به گفته شهردار تهران اگر انسان در عصر و زمانی باشد که بتواند جهاد در راه خدا را انجام دهد،  این توفیق بزرگی است.

قالیباف ادامه داد: دومین توفیقی که در همه عصرها وجود دارد و در دسترس همه است و فقط ممکن است سطوح آن متفاوت باشد خدمت به خلق خدا و گره گشایی از کار مردم است از این‌رو همه باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم باری از دوش مردم برداریم و حتی بیش از وظیفه خود ایثار هم بکنیم.

وی افزود: البته باید توجه داشت برای خدمت به مردم باید به حکم منطق و عقل و در چارچوب قوانین و ضوابط کار کنیم.

کد خبر 88889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز