پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: الوارو اوریبه ولس در 4 ژوئیه 1952 در شهر مدئین کلمبیا متولد شد

الوارو اوریبه ولس

سی و نهمین رئیس جمهوری کلمبیا دو دوره در سمت ریاست جمهوری قرارگرفت.

اوریبه پیش از ورود به عرصه سیاسی و انتخابش به مقام ریاست جمهوری، به حرفه وکالت اشتغال داشت. او در دانشگاه‌های انتیوکیای کلمبیا و هاروارد آمریکا تحصیل کرده و در رشته مدیریت برنامه ریزی فارغ‌التحصیل شده است.

الوارو اوریبه فعالیت سیاسی خود را از استان انتیوکیا زادگاه خویش آغاز کرد. او مدتی ریاست شرکت‌‌های دولتی مدئین و وزارت کار و هوانوردی را در همین استان عهده دار بود.

او در سال 1982 به عنوان شهردار مدئین انتخاب شد و طی سال‌های 1986 تا 1994 به نمایندگی از مدئین در سنای کلمبیا عضویت داشت. طی سال‌های 1995 تا 1997 نیز فرماندار استان انتیوکیا بود. در سال 2002 نیز او به مقام ریاست جمهوری کلمبیا انتخاب شد.

در زمان ریاست جمهوری وی، گروه نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا(فارک) شکست‌های نظامی سنگینی را متحمل شد.

اوریبه که از متحدان آمریکا در منطقه آمریکایی جنوبی محسوب می‌شود قراردادهای زیادی را با سایر کشور‌ها در زمینه تجارت آزاد امضا کرده است.

اخیرا نیز تصمیم جنجال برانگیز دولت وی مبنی بر اجاره دادن 7 پایگاه نظامی کلمبیا به ارتش امریکا و دادن مجوز به نیرو‌های آمریکایی جهت استفاده از این پایگاه‌‌ها روابط کشورش با ونزوئلا را وارد دوران جدیدی از مناقشه کرده است.

دولت ونزوئلا معتقد است این قرار داد زمینه ساز حمله آمریکا به این کشور است و بر همین مبنا امنیت و صلح در امریکای لاتین را تهدید می‌کند. [چاوز: با کلمبیا قطع رابطه می‌کنیم]

کد خبر 88834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز