چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: با آغاز طرح افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان در چند سینمای تهران، فروش قابل توجه فیلم‌ها نشانه استقبال خوب از این طرح است

محمدرضا صابری، مدیر سینما جوان و سخنگوی انجمن سینماداران درخصوص این طرح به فارس گفت: این طرح موفقی است به‌طوری که حضور مردم در سالن‌های سینما کم‌سابقه بوده و حضور مردم تا سئانس‌های پایانی برای تماشای فیلم دلیل این صحبت است.

وی درخصوص فروش فیلم‌ها در 2 شب گذشته، اظهار داشت: سینما آزادی 11میلیون تومان، سینما ایران 2 میلیون و 500 هزار تومان، سینما جوان 2 میلیون و 800 هزار تومان و پردیس زندگی 7 میلیون و 800 هزار تومان فروش داشت همچنین پردیس ملت هم فروش خوبی داشت.

صابری درخصوص اضافه شدن سینماهای دیگر به این طرح، افزود: سینماهای آفریقا و استقلال به‌عنوان سرگروه از دیروز وارد این طرح شدند.  همچنین سینماهای دیگر هم درخواست اکران ویژه داده‌اند که در حال بررسی است.

سخنگوی انجمن سینماداران ادامه داد: در روزهای اول و دوم به‌دلیل عدم‌اطلاع‌رسانی مناسب، استقبال خوبی از سینماها نشد ولی بعد از زیرنویس کردن از تلویزیون، سینماها شلوغ شد؛ همچنین هزینه زیرنویس تلویزیونی را مؤسسه سینما شهر پرداخته است. وی در پایان درخصوص اضافه شدن فیلم‌های دیگر برای اکران در این طرح، بیان داشت: درخواست نمایش دو سه فیلم را کردیم و قرار است بعد از دریافت پروانه نمایش مجدد، فیلم‌ها روی پرده بروند.رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی هم به ایسنا گفت: با توجه به اجرای طرح اکران ویژه ماه رمضان، این سینما تا ساعاتی از بامداد، فیلم نمایش می‌دهد و تاکنون نیز استقبال خوبی از این طرح شده است.

وی افزود: نگاهی به آمار فروش ماه رمضان سال‌های گذشته، به‌خوبی بیانگر این نکته است که در این ماه آمار فروش اکثر فیلم‌ها خیلی پایین بوده است، اما امسال با عملی‌شدن این طرح‌ و با همکاری صدا‌وسیما، وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش به‌نظر می‌رسد که در این ماه هم اکران موفقی داشته‌ایم.

او در ادامه با اشاره به استقبال بسیار خوبی که طی روز‌های اول ماه رمضان از فیلم‌ها به‌عمل آمده است، تصریح کرد: ما در سینما آزادی تا ساعت 2:45 دقیقه بامداد سئانس داریم و در تمام این سئانس‌ها هم سالن‌ها پُر می‌شوند. همین مسئله نشان از تاثیر‌گذاری این طرح‌ها دارد.

مدیران سینماهای دیگر هم معتقدند فروش سینماهایشان نسبت به رمضان سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است. سعیدی‌پور درباره تاثیر نیم‌بها شدن بلیت هم عنوان کرد: طبق توافقی که با شورای صنفی نمایش صورت گرفته، قرار بر آن است که هر سینمایی بسته به شرایط خاص خودش در این رابطه اقدام کند.

ما هم در سینما آزادی تصمیم گرفتیم که بلیت‌های نیم‌بها را به سئانس‌های بعد از ساعت 24 اختصاص دهیم، که استقبال خوبی هم از آنها به‌عمل می‌آید؛ اما سئانس‌های قبلی ما به روال گذشته خود کار می‌کنند و بلیت آنها به شکل تمام‌بها به فروش می‌رسد.

سینمافرهنگ با 4 فیلم

مجموعه سینمایی فرهنگ با نمایش 4 فیلم سینمایی فعالیت خود را در اکران افطار تا سحر سینماهای تهران آغاز می‌کند. به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نمایش فیلم‌های این سینما در سئانس‌های فوق‌العاده ویژه ماه مبارک رمضان از روز پنجشنبه پنجم شهریور ماه آغاز می‌شود.

بر پایه این گزارش، در سالن شماره یک سینما فرهنگ فیلم خروس جنگی ساخته مسعود اطیابی در ساعت 24 و فیلم درباره الی ساخته اصغر فرهادی در ساعت 2 بامداد به نمایش درمی‌آید.

همچنین در سالن شماره 2 سینما فرهنگ ساعت 23:30 دقیقه فیلم دلخون به کارگردانی محمدرضا رحمانی و ساعت 1:30 دقیقه بامداد فیلم امشب شب مهتابه به کارگردانی محمدهادی کریمی به نمایش درمی‌آید. اکران این فیلم‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان در 2سالن نمایش فیلم مجموعه سینمایی فرهنگ ادامه خواهد یافت.

کد خبر 88806

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز