همشهری آنلاین: بنا به اطلاعاتی که از محافل مذاکراتی به بیرون درز کرده، جنرال موتورز (GM) طرح‌های خود را برای فروش اوپل به صورت جدی دنبال می‌کند.

خبرگزاری آلمان در گزارشی از دیترویت و روسلهایم نوشت، این اطلاعات را  از روز سه‌شنبه از دیترویت کسب کرده است. هدف از مذاکرات این کنسرسیوم مادر سابق با دولت آلمان این است که بر سر سرمایه‌گذار توافق حاصل شود.

یکی از اشخاص نزدیک به مذاکرات گفت: "ما می‌خواهیم اوپل را بفروشیم. رسانه‌های گزارش داده بود که این کنسرسیوم خودروسازی آمریکایی در حال بررسی آن است که آیا می‌تواند شرکت تابعه خود را حفظ کند یا خیر.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آلمان از محافل مذاکراتی کسب کرده، هیات مدیره GM مدیریت را مامور کرده‌اند گزینه‌های جایگزین فروش اوپل را بررسی کند. از جمله این طرح‌ها برنامه تامین مالی به حجم سه میلیارد یورو است تا اوپل و واکسهال، دیگر شرکت تابعه انگلیسی دوباره سر پا شوند. اما این فقط به عنوان گزینه‌ای اضطراری مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته برخی محافل، جان اسمیت، رییس هیات مذاکراتی GM در سفر به برلین، بالاترین هدف خود را متقاعد ساختن دولت آلمان به پذیرش سرمایه‌گذاری شرکت بلژیکی RHJI تعیین کرده است. شخص نزدیک به مذاکرات گفت:‌ "کاملا صادقانه باید اظهار داشت، از نگاه ما RHJI پیشنهاد بهتری را مطرح کرده که موجب از دست رفتن مشاغل کمتری شده و مالیات کمتری پرداخت خواهد شد. چرا ما نباید سراغ این گزینه برویم؟"

جنرال موتورز به عنوان دومین گزینه انتظار دارد که دولت آلمان مفهومی قانع‌کننده و نهایی به جای پیشنهاد خودروسازی مگنا ارایه دهد. این شخص مطلع گفت: "همیشه این سوال بی‌پاسخ مانده است. ما به خاطر شریک روس‌مان مگنا همواره دانش خود را به بازی گرفته‌ایم. چرا باید چنین کنیم؟"

با توجه به این تحولات می‌توان گفت GM مطلع است با اعلام قصد فروش اوپل می‌تواند فشار بر دولت آلمان را افزایش دهد.

کد خبر 88652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز