همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت دخانیات گفت: سالانه حدود 6.5 میلیارد نخ سیگار به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود که اکثر قریب به اتفاق آنها تقلبی است

محمود ابطحی در گفتگو با مهر با اعلام این خبر گفت: بسیاری از سیگارهای قاچاق شده به کشور از انواع تقلبی و کاملا غیر بهداشتی هستند اما در میان سیگارهای معتبر مارک مارلبرو بیش از همه به کشور قاچاق می‌شود که 3.2 درصد از کشفیات سیگارهای قاچاق شرکت دخانیات را شامل می‌شود و یک محموله بزرگ از این سیگار تا قبل از مهر ماه امحاء خواهد شد.

این مقام مسئول در شرکت دخانیات کشور با اشاره به میزان بالای قاچاق این نوع سیگار به کشور تاکید کرد: امسال در کشف سیگار مارلبرو موفق عمل کرده‌ایم چرا که 3.2 درصد از کل کشفیات قاچاق رقم بالایی است در صورتی که اصلی‌ترین برندی که برای واردات و تولید قانونی سیگار با شرکت دخانیات همکاری می‌کند تنها 7.2 درصد از بازار مصرف را در اختیار دارد.

میزان قاچاق برند مالبرو به کشور بسیار بالاست، ما هم مقدار زیادی از آن را در انبارهای خود داریم که در ادامه پروسه امحاء و تا قبل از مهرماه بخش زیادی از سیگارهای این مارک را از بین خواهیم برد

این اظهارات در حالی از سوی مدیر عامل شرکت دخانیات مطرح می‌شود که در هفته گذشته شرکت دخانیات کشور 250 میلیون نخ سیگار تقلبی را در بیابانهای کهریزک امحاء کرد. سیگارهایی که اغلب از برندهای غیر معروف و گمنام بود.

ابطحی میزان کل قاچاق سیگار به کشور را 6.5 میلیارد نخ اعلام و ابراز امیدواری کرد میزان کشفیات سیگارهای قاچاق وارد شده به کشور به سه میلیارد نخ برسد.

در اولین برنامه مراسم امحاء سیگارهای تقلبی که در هفته گذشته توسط شرکت دخانیات ایران انجام شد 250 میلیون نخ سیگار تقلبی از بین رفت که بنا به گفته مدیرعامل این شرکت این میزان یک سوم از سیگارهای قاچاق کشف شده است و بر اساس برنامه ها تا اوایل مهرماه 500 میلیون نخ سیگار دیگر نیز معدوم خواهد شد.

اغلب قریب به اتفاق سیگارهایی که در مراسم اول امحاء شد از مارکهای خارجی و نه چندان معروف golden king ، rockets ، dorchester،  48  ،jet set ، الحمرا و همچنین سیگارهایی با مارک ایرانی با عناوین تیر، فروردین ، بهمن و ... بود.

با توجه به شبهاتی که در رابطه با سهامداران شرکت مالبرو مبنی بر صهیونیست بودن وجود دارد نمی خواهیم تصمیم به همکاری با آن اتخاذ کنیم

ابطحی در ادامه با تشریح فرآیند استفاده از سیگارهای قاچاق شده به کشور تصریح کرد: بسیاری از سیگارهایی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود تقلبی و بسیار خطرناک هستند و به دلیل سرطان زا بودن امکان ورود آنها به بازار مصرف وجود ندارد. اما سیگارهای دیگری که از برندهای معروف بوده و به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود به هر میزان که ما کشفیات داشته باشیم شرکتهای تولید کننده خسارات آن را پرداخت کرده و ما نیز سیگارها را به آنها تحویل می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات در رابطه با چرایی عدم همکاری ایران با شرکت مارلبرو برای ورود قانونی تولیدات به کشور نیز گفت: با توجه به شبهاتی که در رابطه با سهامداران شرکت مالبرو مبنی بر صهیونیست بودن وجود دارد نمی‌خواهیم تصمیم به همکاری با آن اتخاذ کنیم و تا زمانی که این شبهات وجود دارد و برای ما برطرف نشود با این شرکت هیچ مذاکره‌ای نکرده و نمی‌کنیم.

کد خبر 88648

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز