همشهری آنلاین: مدیر بخش خادمان نمایشگاه قرآن از برگزاری بزرگداشت مهدی آذریزدی، طاهره صفارزاده و محمدمهدی فولادوند در روز 9 شهریور در نمایشگاه قرآن خبر داد

به گزارش فارس، کریم دولتی، مدیر بخش خادمان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: بزرگداشت این سه ادیب فقید، که از خادمان قرآن بودند، 9 شهریورماه از ساعت 21 تا 23 در سالن نشست شماره 4 نمایشگاه قرآن با حضور اعضای خانواده و کارشناسان و اساتید قرآنی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مهمانان این برنامه استاد ولی مترجم قرآن بوده که در مورد ترجمه فولادوند، صفارزاده و آذر یزدی صحبت خواهد کرد و همچنین از پسرخوانده مرحوم آذریزدی و یکی از نویسندگان کودک و نوجوان مذهبی نیز دعوت خواهد شد.

مدیر بخش خادمان نمایشگاه قرآن خاطرنشان کرد: این مراسم یادبود هر ساله برای خادمانی است که در طول رمضان سال گذشته تا رمضان امسال مرحوم شده‌اند. مراسم سال گذشته بزرگداشت علامه عسگری و قیم بود که امسال نیز این مراسم برای این سه خادم بزرگوار برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آذریزدی به علت نوشتن کتاب‌های داستان برگرفته از قرآن و متون دینی به عنوان خادم برگزیده دوره ششم انتخاب شد و همچنین مرحوم فولادوند در دوره اول به خاطر ترجمه قرآن و برخی کتاب‌های قرآنی و مرحوم صفارزاده به علت ترجمه قرآن فارسی و انگلیسی و کتاب‌هایی مانند مفاهیم بنیادی قرآن مجید که در نوع خود فعالیت‌ قابل توجهی بوده در دوره هشتم خادم برگزیده انتخاب شد.

رئیس دانشکده علوم قرانی تهران اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند سال اخیر حمایت‌هایی را تحت عنوان پرداخت هزینه چند ده میلیونی برای بیمارستان و درمان مرحوم آذریزدی و همچنین دیدار و ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مرکز ترویج و توسعه از ایشان داشتند که در آن زمان بسیاری از نهادهای فرهنگی که با ایشان مرتبط بودند او را رها کردند.

دولتی ادامه داد: صفارزاده در بحث چاپ کتاب‌ها و دریافت مجوز برای کتاب ترجمه گزیده‌ای از نهج البلاغه از سوی وزارت ارشاد حمایت شده و همچنین مرحوم فولادوند نیز از لحاظ مالی و درمان و معیشت نیز از حمایت‌های وزارت ارشاد در دوران زندگی خود برخوردار شده‌اند.

کد خبر 88577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز