یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسینعلی امیری معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت در اجرای مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و عضو حقوقدان شورای نگهبان با توجه به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 20 / 4 / 88 مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به آیت الله لاریجانی، ریاست قوه قضائیه از سمت معاونت قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استعفا کرد تا به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی به فعالیت خود ادامه دهد.

متن نامه امیری به این شرح است: همانگونه که استحضار دارید در اجرای اصل نود و یکم قانون اساسی با تصمیم و رای مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی و یکم تیر هزار و سیصد و هشتاد و شش که به موجب ابلاغیه شماره 65071 مورخ 1 / 5 / 86 ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام گردیده اینجانب به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان انتخاب و همزمان با آن، تصدی معاونت قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور را نیز بر عهده داشته ام.

اینک با عنایت به لازم الاجرا شدن ماده واحده الحاق یک تبصره به قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 20 / 4 / 1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام که به موجب آن   می بایست تا دو ماه از تاریخ تصویب، یکی از دو مشاغل فوق استعفا نمایم؛ لذا پیرو مذاکرات حضوری و با کسب اجازه از جنابعالی بدینوسیله استعفای خود را از سمت معاونت قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می نمایم.

حسینعلی امیری در آبان ماه سال 1383 ازجانب آیت الله هاشمی شاهرودی به سمت معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمنصوب شد.

کد خبر 88472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز