همشهری آنلاین: شهردار تهران خطاب به منتقدان اتوبوس های تندرو (BRT) در گذشته گفت:

در ابتدای فعالیت اتوبوس‌های تندرو (BRT) مخالفتها و اعتراضات زیادی صورت می‌گرفت تا جایی که عده ای پشت تریبون ها می‌گفتند که سوار شدن در BRT حرام است.

به گزارش مهر، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم پروژه تعریض بزرگراه آبعلی افزود: این افراد پس از گذشت حدود چهار ماه دیگر رویشان نمی‌شد که فشار سیاسی و خبری بیاورند و پذیرفتند که این خطوط چقدر برای رفاه مردم تاثیر گذار است.

شهردار تهران با اشاره به این که خط ویژه از میدان راه آهن تا میدان تجریش ادامه می‌یابد، اظهارداشت: بر اساس طرح جامع شهر تهران خیابان ولی‌عصر(عج) گنجینه بزرگی از فضاهای طبیعی و تاریخی دارد که باید از آنها حفاظت شود اما به دلیل آن که مسائل فرهنگی و گردشگری خط چهار BRT هنوز کامل نشده بود، زمانی را برای تکمیل این مطالعات در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: خیابان ولی‌عصر(عج) در آینده نزدیک طوری طراحی می‌شود که انسانها بر خیابان مسلط باشند و هیچکس ضرورت همراه آوردن خودروی شخصی را احساس نکند اما قطعا از ابتدای سال آینده خط چهار BRT در این خیابان اجرا خواهد شد.

قالیباف در ادامه سخنانش اظهارداشت: ساماندهی و زیباسازی هفت ورودی شهر تهران در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و با اقداماتی که تا به حال انجام شده می‌توانیم بگوییم که حالا دیگر دروازه‌های شهر تهران تا حدودی آبرومند شده و انضباط پیدا کرده است، اما هنوز اقدامات انجام شده مطابق با خواسته ما نیست.

وی با اشاره به دو قطبی بودن شهر تهران در شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب، اضافه کرد: متاسفانه غرب تهران نسبت به شرق تهران بسیار برخوردارتر است و این مسئله در نسبت شمال تهران به جنوب آن نیز قابل مشاهده است، اما تلاش شده این تفاوت کاهش پیدا کند و حجم فعالیتهای عمرانی و سرعت آنها در شرق تهران گویای این امر است. در عین حال فعالیتهای عمرانی در غرب تهران نیز متوقف نشده است.

قالیباف اضافه کرد: همچنین خطوط مترو تا منتهی‌الیه شرق تهران ادامه پیدا کرده و از کنار اتوبان شهید یاسینی تا پایانه شرق ادامه می‌یابد. ضمن این که با احداث پایانه جدید شرق، پایانه فعلی در تقاطع تهرانپارس و ترافیک قابل توجه آن به محل دیگری منتقل می‌شود.

کد خبر 88123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز