مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

گروه شهری: تونل توحید از ایمن‌ترین پروژه‌های عمرانی کشور است و طبق برنامه زمان‌بندی نیز پایان می‌یابد.

این خبر را احمد دنیا مالی در مورد پروژه‌ای داد که در عمق 40متری و با تلاش 4هزار نفر در 3شیفت در حال اجراست. [پیشرفت عملیات احداث تونل توحید؛ بدون تأخیر]

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه دیدار مردمی سامانه 1888 برای چندمین ‌بار تاکید کرد که اقدامات عمرانی در تونل توحید با عمق زیاد در حال انجام است، بنابر این نشست خیابان نواب ربطی به تونل توحید ندارد. [تکذیب ریزش تونل توحید]

احمد دنیامالی تونل توحید را به لحاظ فنی در کشور بی‌نظیر دانست و گفت: ما از محلی که فرونشست اتفاق افتاده، عبور کرده بودیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: در تهران قنات‌ها و شبکه‌های آبی بسیاری وجود دارد که بنا به تایید وزارت نیرو بیش از 25 تا 30درصد این آب‌ها نشت می‌کند، همین کافی است تا زمین ناپایدار شده و در آن حفره ایجاد شود.

وی درباره زمان افتتاح تونل توحید نیز گفت: تمام تلاشمان این است که با برنامه‌زمان‌بندی کار‌سازه به اتمام رسد، اما بحث آماده‌سازی‌ مدتی طول خواهد کشید. [تونل توحید در وقت مقرر گشایش می‌یابد]

معاون فنی و عمرانی شهرداری در مورد تاثیرات ترافیکی این تونل نیز عنوان کرد: محور توحید شبکه وسیعی است و از تعداد بسیاری معابر تشکیل شده، که با بهره‌برداری از تونل توحید ظرفیت این محدوده دوبرابر خواهد شد و کسانی که به سمت بهشت‌زهرا، فرودگاه و بزرگراه نواب می‌روند از داخل تونل و کسانی که در محدوده میدان توحید تردد دارند با ترافیک کمتر از بالا عبور خواهند کرد. [گزارش تصویری از حفاری پروژه تونل توحید]

آغاز عملیات احداث ادامه بزرگراه همت تا وردآورد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از مصاحبه ‌خود با خبرنگاران که در حاشیه حضور در جلسه ارتباط با شهروندان در مرکز 1888 بود، گفت: تقاطع بزرگراه شهید باکری با آبشناسان و ایرانپارس به‌زودی افتتاح خواهد شد.

دنیامالی اظهار داشت: این پروژه مجموعه پل و گالری است که از زیر تقاطع عبور می‌کند و گشایش خوبی در این محدوده ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: سازه تقاطع شهید باکری با اتوبان همت نیز تمام شده و به‌زودی افتتاح می‌شود، همچنین عملیات احداث ادامه بزرگراه همت نیز به‌زودی آغاز می‌شود و به وردآورد متصل خواهد شد.

دنیامالی در پاسخ به سؤالی درباره رفع معارضان بخشی از بزرگراه امام علی در منطقه14 خاطرنشان کرد: بخشی از این معارضان رفع شده و هم‌اکنون نیز دوطبقه کردن این بزرگراه را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: این پروژه به‌صورت فاینانس بوده  و250 میلیون دلار برای آن پیش‌بینی شده است، هم‌اکنون نیز کارهای فاینانس در حال اجراست و به محض بازشدن ال‌سی، پیمانکار عملیات را با سرعت انجام خواهد داد.

دنیامالی درخصوص پروژه شهر آفتاب نیز گفت: هم‌اکنون محوطه‌سازی‌، شبکه‌سازی‌ و عملیات زیربنایی این پروژه در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه مسئولیت این پروژه با سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت‌های مردمی است، ادامه داد: این پروژه به‌صورت مجموعه فاینانس است اما تلاش می‌شود که با اختصاص دادن فاینانس جداگانه‌ای انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در ادامه به پروژه تونل صدر‌ - نیایش اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه این پروژه انجام شده و عملیات اجرایی بخشی از ورودی‌ها نیز شروع شده است.

وی با بیان اینکه این تونل به‌صورت 2 رشته تونل در کنار هم و زیر 2 خیابان با فاصله حدود 100 متر احداث می‌شود اظهار داشت: این تونل با توجه به نوع دسترسی‌ها مانند چمران، صدر، مدرس، پل نیایش، کردستان و گذر از زیر خیابان ولیعصر و آفریقا نقش قوی و خوبی در تردد ایجاد خواهد کرد و در نوع خود بی‌نظیر است.

کد خبر 88083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز