دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنفلوآنزای خوکی از هنگام بروز در ماه آوریل (فروردین) باعث نگرانی جهانی و تلاش برای تولید واکسنی برای مقابله با آن شده است‌ و خبر جدید تولید یک بازی ویدئویی بر مبنای آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس پژوهشگران هلندی در تلاشی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد آنفلوآنزای خوکی یک بازی ویدئویی را ابداع کرده‌اند که در آن بازیگران باید همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای خوکی را کنترل کنند.

 آلبرت استرهاوس، رئیس بخش ویروس‌شناسی در مرکز پزشکی اراسموس در هلند که با همکارانش بازی ویدئویی "The Great Flu" را ابداع کرده است‌،‌ در این باره گفت: "این بازی بر مبنای وقایعی است که هم اکنون در دنیای واقعی در حال رخ دادن است."

این بازی در حال حاضر تنها به صورت آنلاین به رایگان در آدرس www.thegreatflu در دسترس است.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در واکنش به ایجاد این بازی، دوشنبه 17 آگوست (26 مرداد) اعلام کرد کرد که با این بازی آشنا نیست و وقت بازی کردن با آن را هم ندارد.

آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که تا به حال 178000 مورد ابتلای به آنفلوآنزای خوکی و 1462 مورد مرگ ناشی از آن رخ داده است.

کارشناسان می‌گویند تصور آنها این است که این آمار دیگر تخمین واقعی از کل موارد بیماری در جهان نیست،‌ زیرا کشورها دیگر همه افراد با علائم شبیه آنفلوآنزا را آزمایش نمی‌کنند.

کد خبر 88078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز