همشهری آنلاین: رئیس هفدمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: در نمایشگاه امسال 15 هزار جلد کتاب در حوزه قرآن کریم در بخش پژوهش به نمایش گذاشته شده است.

 به گزارش  واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از خبرنگار ما، محمدعلی خواجه پیری در افتتاحیه هفدمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: این نمایشگاه با نمایشگاه دوره قبل تفاوت های بسیار دارد که می‌توان به زمان برگزاری آن، وسعت، کیفیت و محتوا اشاره کرد.

وی گفت: در دولت نهم تغییرات اساسی در نمایشگاه ایجاد شده است که اساس آن نیز فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرموده اند مفاهیم قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد و نمایشگاه قرآن چنین فرصتی درجامعه ایجاد می کند.

خواجه پیری افزود: یکی از بخش هایی که در سال گذشته مورد توجه علاقمندان قرار گرفت بخش آموزش بود که این بخش متناسب با نمایشگاه نیست و باید برای افزایش ظرفیت های آن تلاش کنیم.

وی گفت: هر سال در نمایشگاه، کودکان استعداد سنجی قرآنی می شوند که مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد.

خواجه پیری افزود: بیش از 40 میز مشاور همزمان با برگزاری این نمایشگاه آماده ارائه مشاوره به خانواده ها و علاقمندان است و موضوعاتی که در این مشاوره ها ارائه می شود عبارت از مشکلات ازدواج، مشکلات تربیت فرزندان، مشکلات روابط خانوادگی و مشکلات حضور زنان در جامعه هستند.

رئیس هفدمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به افزایش سطح کتاب ها و نرم افزارهای ا رائه شده در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: 150 نشست علمی در بخش های مختلف مرتبط با قرآن برگزار و 5 رساله کارشناسی ارشد و دکترا نیز در این نمایشگاه دفاع می شود.

خواجه پیری گفت: باید تلاش کنیم تا نمایشگاه بین‌المللی قرآن جایگاه اصلی خود را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیدا کند. 

کد خبر 87987

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز