یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین معاون وزیر بهداشت گفت برنامه‌ای برای معاینه کلی دانشچویان از لحاظ آنفلوآنزای خوکی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر دکتر سیدحسن امامی رضوی روز یکشنبه 25 مرداد اعلام کرد: نیازی به معاینه همه دانشجویان در آغاز سال تحصیلی نیست، چرا که ممکن است افراد معاینه شوند و در ابتدا هیچ علامتی از بیماری نداشته باشند و پس از مدتی به آنفلوآنزای نوع A (خوکی) مبتلا شوند و در این صورت از چرخه معاینه هم خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بهترین راه پیشگیری از همه‌گیری آنفلوآنزای نوع A در دانشگاه‌ها و مدارس، اجرای دستورالعمل پیشگیری و اطلاع رسانی مناسب است تا با تغییر فصل مشکلی بوجود نیاید.

امامی رضوی در مورد پاسخ به این سوال که چرا برخی از کشورها در آستانه سال تحصیلی اقدام به معاینه همه افراد حاضر در دانشگاههای خود می کنند، تصریح کرد: برخی از کشورها دارای دانشگاه‌هایی هستند که میزان پذیرش دانشجوی خارجی در آنها زیاد است و این نگرانی در آستانه سال تحصیلی جدید وجود دارد که با بازگشت این دانشجویان از کشورهای خود بیماری آنفلوآنزای نوع A در این کشورها همه‌گیر شود از این رو آن کشورها این تمهید را انتخاب کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در ایران، اول اینکه تعداد دانشجویان خارجی به نسبت کشورهای دیگر در منطقه کمتر است و این نگرانی وجود ندارد، ضمن اینکه در مبادی ورودی کشور نیز کنترل صورت می گیرد. از سوی دیگر نیازی به طرح معاینه همه دانشجویان نیست.

معاون سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به تدوین دستورالعمل پیشگیری آتفلوآنزای نوع A (خوکی) در کمیته کشوری گفت: این دستورالعمل برای دانش‌آموزان و دانشجویان در حال تدوین است که در این زمینه به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم برایی پیشگیری از ابتلای افراد به آنفلوآنزای نوع A با توجه به تغییر فصل و مشکلات ناشی از آن برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود، اما در عین حال این گروه‌ها همچون سایر گروههای در معرض خطر باید رعایت بهداشت فردی را جدی تلقی کنند.

کد خبر 87974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز