مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: پروژه تعریض بزرگراه آبعلی26 مردادبه بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه در شمال شرق تهران حد فاصل ترمینال شرق تا تقاطع شهید بابایی قرار دارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای این طرح، ساماندهی تنها ورودی شهر تهران از شمال شرق است و با بهره‌برداری از این طرح قسمتی از کمربندی شرق تهران توسط پروژه آبعلی اصلاح می‌شود.

احمد دنیا مالی با اشاره به بخش‌های مختلف این پروژه ادامه داد: اجرای باند شمالی و جنوبی بزرگراه تهران – آبعلی و اجرای کانال سرخه‌حصار 2بخش این پروژه است که به‌اجرا در آمده است.

به گفته معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، پروژه دارای 2 باند تندروی شمالی و جنوبی است که هر کدام به طول 2هزار و 808 متر و به عرض 4متر است و یک باند کندرو به عرض 8 متر نیز جهت دسترسی‌های محلی در ضلع جنوب است. همچنین 600 متر کانال دارای مقطع مستطیل شکل و بتنی و هزار و 100 متر آن سنگی با مقطع ذوزنقه‌ای است.

وی به تاثیر ترافیکی این پروژه اشاره کرد و افزود: تسریع عبور و مرور در شمال شرق تهران و تخلیه بار ترافیکی منتهی به سه راه آزمایش و همچنین اتصال بزرگراه شهید یاسینی به بزرگراه شهید بابایی و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر جاده دماوند ازجمله اثرات ترافیکی بهره‌برداری از بزرگراه آبعلی است.

دنیا مالی همچنین از وجود معارضان ملکی در محدوده سازمان هوا و فضا خبر داد و اذعان داشت: با وجود مشکلات مالی و نقدینگی، تمامی معارضان این پروژه رفع شده است. اگرچه وجود معارضان در تمامی طرح‌های عمرانی مهم‌ترین دلیل تاخیر در اجرای پروژه‌ها محسوب می‌شوند اما سعی شده است با هماهنگی‌های انجام شده کمترین زمان برای رفع معارضان انجام شود.

احداث بزرگراه تهران – آبعلی حد فاصل ترمینال شرق تا تقاطع شهید بابایی در ضلع شمال شرق تهران از سال 85 در دستور کار قرار گرفت. این محور در قسمتی از مسیر دارای باند کندرو جهت دسترسی به ده خجیر، سازمان هوا و فضا و کارگاه‌های و کارخانجات حاشیه بزرگراه است.

با بهره‌برداری از این طرح، ترافیک شمال شرق تهران بهبود یافته و ورودی شمال شرق پایتخت ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 87894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز