شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث - آزاده مختاری: جوان سارق برای اینکه ماموران پلیس به وی مظنون نشوند، همسر باردارش را نیز برای زورگیری، همراه خود می‌برد

زن و شوهر سارق وانمود می‌کردند که برای تفریح به پارک آمده‌اند اما در حقیقت نقشه اخاذی از رهگذران، آنها را به پارک می‌کشاند.

2 سال بود که به یکدیگر علاقه‌مند شده بودیم، ولی خانواده شوهرم با ازدواج ما موافق نبودند، سرانجام شوهرم  وقتی نتوانست خانواده‌اش را راضی کند، آنها را ترک کرد، با اصرار من پدرم هم رضایت داد که با هم ازدواج کنیم و این آغاز زندگی ما بود.

زن جوان درحالی‌که از ناراحتی رنگ به چهره نداشت این حرف‌ها را می‌زد، او و همسرش چند روز قبل در یکی از پارک‌های تهران و پس از آن دستگیر شدند که مردی با داد و فریاد برای دستگیری سارقانی که مدعی بود 400 هزار تومان پولش را سرقت کرده‌اند، از مردم کمک خواست. 

وقتی که ماموران گشت پلیس آگاهی که در اطراف پارک بودند با شنیدن فریادهای کمک خواهی این مرد به سراغ او رفتند، متوجه زوج جوانی شدند که در حال فرار بودند و به این ترتیب آنها را دستگیر کردند. متهمان در نخستین بازجویی‌ها با توجه به آنکه پول سرقتی از آنها پیدا نشد منکر سرقت بودند اما پیدا شدن یک چاقو در جیب مرد جوان، باعث شد که آنها به اداره آگاهی انتقال پیدا کنند و در آنجا تحت بازجویی قرار گیرند و در این بازجویی‌ها بود که آنها لب به اعتراف گشودند.

در لبه بی‌پولی

زن جوان در بازجویی‌های قضایی به قاضی توکلی، بازپرس شعبه 5 دادسرا، گفت: بعد از ازدواج، بیکاری همسرم باعث شد که ما بارها با یکدیگر جر و بحث کنیم. این اختلاف‌ها وقتی باردار شدم بیشتر شد، در حالی که بی‌پولی باعث شده بود تا  با یکدیگر اختلاف پیدا کنیم همسرم پیشنهاد داد برای خلاصی از این بی‌پولی، دست به سرقت و اخاذی بزنیم، اولش قبول نکردم اما بی‌پولی باعث شد تا سرانجام تسلیم شوم.

در جریان بازجویی‌ها مرد جوان نیز با بیان اینکه بیکاری باعث شده است که او دست به اخاذی بزند، گفت: بعد از ازدواج، بیکاری و بی‌پولی باعث شد که زندگی  سختی داشته باشیم، وقتی همسرم باردار شد تصمیم خودم را گرفتم و به سراغ دزدی رفتم اما این راه هم اشتباه بود و خیلی زود دستگیر شدم.

جوان سارق درخصوص اینکه چرا همسر خود را در جریان اخاذی از مردم به همراه خود می‌برده است، عنوان کرد: می‌دانستم که به خاطر وضعیت همسرم، کسی به ما مظنون نمی‌شود و راحت‌تر می‌توانیم به طعمه‌هایمان نزدیک شویم اما در آخرین مورد داد و فریاد مالباخته باعث شد که گیر بیفتیم.

بازپرس توکلی با شنیدن ادعاهای این زن و شوهر جوان، دستور داد تا آنها در اداره پلیس آگاهی تهران تحت بازجویی قرار گیرند تا درصورتی‌که جرایم مشابهی را مرتکب شده‌ باشند راز این جرایم نیز فاش شود.

کد خبر 87864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز