مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گروه شهری: کارشناسان ترافیک یکطرفه کردن خیابان ولیعصر را طرحی جسورانه و در راستای ساماندهی ترافیک دانستند.

طرح یکطرفه کردن خیابان ولیعصر با انجام مطالعات بسیار در شورای‌عالی ترافیک شهرداری تهران، در طول هفته جاری به اجرا در خواهد آمد.معاون مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این باره گفت: هدف از اجرای این طرح دستیابی به توسعه پایدار شهری بر مبنای توسعه حمل‌ونقل عمومی و محدودیت برای خودروهای شخصی است.

مرتضی عراقی افزود: شهر محل زندگی انسان‌هاست و هر طرحی که در شهر به اجرا درمی‌آید، باید در وهله اول شهروندان را مورد توجه قرار دهد. توسعه حمل‌ونقل عمومی و کاهش خودروهای شخصی می‌تواند دوباره شهر را برای زندگی شهروندان آماده کند. این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک اذعان کرد: خیابان ولیعصر یکی از مهم‌ترین شریان‌های اصلی شهر تهران است و حجم سفر نیز در آن بسیار بالاست.

وی گفت: در حال حاضر نیمی از خیابان ولیعصر از میدان راه‌آهن تا میدان ولیعصر به سمت بالا یکطرفه است . همچنین از میدان ولیعصر تا تقاطع خیابان فاطمی یکطرفه به سمت بالاست. با اجرای این طرح،  از خیابان فاطمی تا تجریش نیز یکطرفه خواهد شد که تصور می‌شود با ایجاد مسیرهای جایگزین این طرح به اجرا درآید.

به گفته این کارشناس ترافیک، این طرح اگرچه در کوتاه مدت ممکن است برای برخی از شهروندان مشکلاتی را به‌وجود آورد اما در بلندمدت باعث کاهش حضور خودروهای شخصی می‌شود؛ چرا که حجم جابه‌جایی توسط اتوبوس‌های تندرو بسیار بالاست.

عراقی تاکید کرد: با اختصاص خیابان ولیعصر به‌عنوان خیابان یکطرفه شکی نیست که حجم جابه‌جایی در آن افزایش یابد، اما همزمان برای تردد خودروهای شخصی مشکلاتی به‌وجود خواهد آمد که با اختصاص مسیرهای جایگزین این مشکل نیز رفع خواهد شد.

فریدون دژدار نیز با اشاره به یکطرفه کردن خیابان ولیعصر، اجرای این طرح توسط شهرداری تهران را اقدامی جسورانه دانست. این کارشناس حمل‌ونقل و ترافیک در این باره گفت: در حدود 5 سال پیش هنگامی که نقشه تکمیلی متروی تهران مورد بحث بود، برای نخستین بار این طرح مورد بحث قرار گرفت اما مقدمات اجرای آن فراهم نشد.

به گفته این کارشناس، در آن دوره این طرح به اشکالات فراوانی برخورد؛ چرا که خیابان ولیعصر به مانند خیابان شریعتی و پاسداران جزء 3 خیابانی هستند که شریان‌های اصلی جنوب به شمال تهران را تشکیل می‌دهند.

دژدار ادامه داد: اساسا یکطرفه کردن خیابان باعث کاهش ترافیک نمی‌شود بلکه باعث افزایش ظرفیت عبوری خیابان می‌شود؛ هر چند نباید از نظر دور داشت که خیابان ولیعصر به لحاظ تجاری خیابان بسیار مهمی است و درصورت اجرای این طرح باید مسیرهای جایگزین مناسبی برای آن ایجاد کرد.

اجرای طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر در طول هفته‌جاری

مدیرکل روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر که قرار بود ا ز دیروز آغاز شود، با کمی تاخیر و در طول هفته جاری به اجرا در خواهد آمد.

وحید نوروزی با اعلام این خبر افزود: این تصمیم به‌علت حضور مدیران ارشد حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در جلسه وزارت کشور که در مشهد برگزار می‌شود، گرفته شده است. این مقام مسئول گفت: با اجرای این طرح در هفته آتی، حد فاصل خیابان شهید بهشتی تا پارک وی از سمت جنوب به شمال، یکطرفه خواهد شد.

کد خبر 87796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز