جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

این روز‌ها علاوه بر خودرو‌های تصادفی، برخی آدم‌ها نیز روی سقف می‌دوند.

البته چنانچه درطبقه بالایی مجتمع مسکونی خود دارای همسایه‌‌ای باشید که این اواخر یک دستگاه تردمیل خریده است این نکته را با پوست، گوش و اعصاب‌تان درک می‌کنید.

با پوست به این دلیل که لرزه‌های تردمیل همسایه محترم، گچ‌های سقف را روی پوست‌تان می‌ریزد. با گوش از آن‌ رو که صدای آن گوش‌هایتان را مورد نوازش قرار می‌دهد و بالاخره با اعصاب‌تان به این دلیل که حسابی خرد و شکننده می‌شود.

به هر حال با اینکه خریدن یک دستگاه تردمیل در برخی موارد برای 5 درصد سوزاندن چربی‌ها و 95 درصد سوزاندن دماغ دوست و آشنا کاملا به کار می‌‌آید اما باید حساب آرامش همسایه‌ پایینی را هم کرد.

در همان فروشگاه‌هایی که اقدام به خرید این دستگاه می‌کنیم ضربه‌‌گیر‌هایی پشت ویترین هستند که خرید و نصب آنها به‌خوبی این کاستی دستگاه را پوشش می‌دهد. با خرید این امکانات می‌توان هم ورزش کرد و  هم گره‌های ابرو‌های همسایه پایینی را باز کرد.

دردسر ون سواری

ون‌ها یکی وسائل نقلیه عمومی هستند که به تازگی به سیستم حمل و نقل درون شهری افزوده شده‌اند. هرچند این وسایل نقلیه صندلی‌های زیادی برای نشستن مسافران دارند که نسبت به خودرو‌های معمولی بسیار بیشتر است اما سوار و پیاده شدن از این ون‌ها گاه معطلی زیادی برای مسافران ایجاد می‌کند.

برای مثال علاوه بر صندلی‌های معمولی که در این ون‌ها وجود  دارد، صندلی‌هایی هم به‌صورت زاپاس در کنار این صندلی‌ها هستند که تاشو بوده و برای مواقعی که نیاز به افزایش ظرفیت است، استفاده می‌شوند. اما برخی از رانندگان ون‌ها از این صندلی‌ها همانند دیگر صندلی‌های ون استفاده می‌کنند و در عمل راه تردد مسافران بسته می‌شود.

به این ترتیب در صورتی که مسافری بخواهد از ردیف آخر صندلی‌ها پیاده شود باید همه مسافرانی که روی صندلی‌های زاپاس نشسته‌اند، بلند شوند و حتی از ون پیاده شوند. به‌نظر برخی از شهروندان با توجه به دردسر و معطلی که در این صورت برای مسافران ایجاد می‌شود، بهتر است از صندلی‌های زاپاس فقط در شرایط اضطراری استفاده شود.

ادامه شلوغی جایگاه‌های گاز

با وجود اینکه انتظار می‌رفت مشکل کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت تا اوایل سال جاری کمتر شود، هنوز هم این مشکل به قوت خود باقی است و در حالی که نزدیک به 5 ماه از سال ‌سپری شده است هنوز جایگاه‌های عرضه گاز با صف عریض و طویل خودرو‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

رانندگانی که خودروی آنها به سوخت گاز نیاز دارد گاهی باید ساعت‌ها در صف‌های طولانی این جایگاه‌ها و روز‌های گرم تابستان برای گاز پر کردن معطل بمانند.

این در حالی است که تعداد زیادی از تاکسی‌ها و مسافربرها هم مشتری ثابت جایگاه‌های عرضه سوخت هستند و معطل شدن آنها در صف در واقع زمان کسب درآمدشان را کوتاه‌تر می‌کند و این نکته به‌طور غیر مستقیم روی افزایش کرایه‌ها تاثیر می‌گذارد.

به نظر برخی شهروندان بهتر است هرچه سریع‌تر به منظور احداث جایگاه‌های عرضه گاز و تامین گاز مورد نیاز این جایگاه‌ها اقدام شود تا به این وسیله میزان معطلی رانندگان در صفوف این جایگاه‌ها کاهش یابد.

ماهیگیری از آب گل‌آلود

با اینکه ماموران انتظامی اغلب شگرد‌های سارقان را به بهانه‌های گوناگون برای شهروندان شرح می‌دهند اما گاهی شگرد‌های ساده نیز مورد دقت برخی افراد قرار نمی‌گیرد. برای نمونه با وجود عادی شدن شگرد سرقت از طرف‌های مشاجرات خیابانی باز هم برخی، مورد این نوع سرقت قرار می‌گیرند.

سارقانی که از آب گل‌آلود حسابی ماهیگیری می‌کنند به محض مشاهده در گرفتن مشاجره بین 2 نفر به ویژه اگر راننده‌ باشند، به سرعت خود را به محل دعوا می‌رسانند و گاه اجناس و اشیای با‌ارزش را از آنها به سرقت می‌برند.

به هر حال اگر در زمان روی دادن اختلاف با همشهریان حتی در زمان تصادف بتوان بر اعصاب خود مسلط بود به طور حتم چنین مشکلاتی کمتر روی خواهد داد.

کد خبر 87788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز