یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

کامران محمدی: نام‌گذاری سال 1385 به نام پیامبر اعظم (ص) سبب شد، کتاب‌های گوناگونی با این موضوع با رویکردهای پژوهشی و داستانی منتشر شود.

نوشتن زندگی  حضرت محمد(ص) در قالب رمان یا مجموعه داستان که عموما با سفارش سازمان‌های گوناگون مرتبط و نامرتبط انجام می‌شود، از جمله مرسوم‌ترین این اقدامات است که می‌تواند به لحاظ ماهیت کار داستانی و خلاقیت‌های موجود در آن، تا حدودی از تکرار بگریزد و زوایای مختلفی را با رویکردهای مختلف، دستمایه کار قرار دهد. اما در آثار پژوهشی، عموم کارها به ورطه تکرار غلتیده، سیره حضرت محمد(ص) را با همان نکات همیشگی بازنویسی می‌کنند.

اما در این میان، گاهی نیز آثاری با جنبه‌های عمیق‌تر و بررسی‌های دقیق‌تر تهیه می‌شوند و افق‌های ناگشوده‌تری را می‌گشایند. «محمد، پیامبر اعظم (ص)- درس هایی از سیره» یکی از این آثار است که توسط سازمان تحقیقات و مطالعات بسیج منتشر شده است.

این کتاب 176 صفحه‌ای در پنج فصل کلیات، اسوه حسنه (بعد فردی سیره نبوی)، اسوه حسنه (بعد سیاسی – اجتماعی سیره نبوی)، راه‌های ترویج سیره نبوی در جامعه و موانع تحقق و گسترش سیره نبوی به بازار آمده است.

ویژگی بارز و تا حدود متفاوت «محمد، پیامبر اعظم» استفاده از گروه نویسندگان متخصص است: علی اصغر تهامی‌نیا، علی باقی نصرآبادی، رمضانعلی رفیعی، قدرت فرقانی و آیت مظفری.

این نویسندگان که هر یک، بخشی از پنج بخش کتاب را نوشته‌اند، ملزم به تحقیق در همان موضوع شده و طبیعتا حاصل کار، به صورتی فنی‌تر از نگارش مجموعه‌ای با یک نویسنده ارایه شده است.

«محمد، پیامبر اعظم» با شمارگان 25 هزار نسخه و قیمت هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 8763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز