یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان فتح به ریاست محمود عباس در برنامه جدیدش از مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی با استفاده از همه ابزارها سخن به میان آورده است.

خبرگزاری اتریش از بیت لحم گزارش داد، ‌بنا به اعلام فتح هیات‌های حاضر روز در مجمع این حزب روز یکشنبه در بیت‌لحم پیش‌نویس این برنامه را تصویب کردند. در همین حال این حزب اعلام کرد همچنان خواهان صلح عادلانه در منطقه است.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه گفت لفاظی و مواضع هیات‌های فتح "مایوس‌کننده و برای ما غیرقابل پذیرش" است. نمی‌توان برای درگیری در خاورمیانه راه حلی یافت، مگر آنکه توافقی ایجاد شده باشد.

وی از عباس خواست "مذاکرات جدی" را با رژیم صهیونیستی داشته باشد. به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، باراک اوباما، رییس جمهوری باید قواعدی جامع را در منطقه به جریان بیندازد.

روز شنبه هیات‌های حاضر در مجمع فتح، دوباره عباس را به ریاست این حزب برگزیدند.

اکثریت قاطع 2500 هیات شرکت‌کننده این مرد 74 ساله را که پس از مرگ یاسر عرفات در سال 2004 به این سمت رسید، در سمت خود ابقا کردند. این اولین مجمع حزب فتح است که پس از 20 سال تشکیل می‌شود. در همین حال برگزاری انتخابات کمیته مرکزی و شورای انقلابی برای سومین بار به تعویق افتاد. رای‌گیری در این باره عصر یکشنبه و حتی شاید دوشنبه برگزار شود. به خاطر تداوم درگیری‌های داخلی احتمال دارد مجمع تا روز سه‌شنبه به طول بینجامد.

کد خبر 87395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز