همشهری آنلاین: کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی و ریاست منطقه‌ کردستان عراق را بعد از بررسی شکواییه‌هایی که از سوی گروه‌های مختلف ارایه شده بود، اعلام کرد

به گزارش ایسنا، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس خبری که در اربیل - مرکز منطقه کردستان عراق - برگزار شد، اعلام نمود: فهرست "کردستانی" به ‌٥٩ درصد کرسی‌های پارلمانی دست یافت، در حالی که فهرست گوران "تغییر" با ‌٢٥ کرسی در رتبه دوم و فهرست "خدمت‌گذاری و اصلاحات" با ‌١٣ کرسی در رتبه سوم قرار گرفت. [بارزانی برنده انتخابات عراق]

خبرگزاری اصوات العراق گزارش داد: براساس نتایج نهایی، حزب "حرکت اسلامی" به دو کرسی و حزب "آزادی و عدالت اجتماعی" به یک کرسی از مجموع ‌١١١ کرسی پارلمان کردستان عراق دست یافتند.

بر اساس سیستم انتخاباتی، در کنار لیست‌های پیروز ‌١١ کرسی دیگر به ترتیب پنج کرسی برای ترکمن‌ها، پنج کرسی برای مسیحیان و یک کرسی برای ارامنه است.

نتایج اولیه این انتخابات در ‌٢٩ ژوئیه اعلام شد و در آن زمان لیست "کردستانی" به ‌٣٤/٥٧ درصد آرا و لیست "تغییر" به ‌٧٥/٢٣ درصد آرا و لیست خدمت‌گذاری و اصلاحات به ‌٨٧/١٢ درصد آرا از مجموع تمامی آرای انداخته شده به صندوق‌ها دست یافتند.

دو فهرست "تغییر" و "خدمت‌گذاری و اصلاحات" نتایج اولیه انتخابات را رد کردند در حالی که فهرست "کردستانی" نتایج اولیه را پذیرفته بود. [اعلام کرد.مطرح شدن احتمال تقلب در انتخابات کردستان عراق]

انتخابات پارلمانی و ریاست منطقه کردستان عراق در ‌٢٥ ژوئیه‌ با مشارکت ‌٢٤ لیست انتخاباتی و پنج نامزد برای احراز پست ریاست منطقه کردستان عراق برگزار شد.

سایت اینترنتی شبکه الجزیره نیز گزارش داد: بر اساس نتایج نهایی انتخابات، دو حزب حاکم در کردستان عراق هم چنان بر پارلمان تسلط دارند و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق با ‌٧٠ درصد آرا مجددا رئیس منطقه کردستان عراق است. 

کد خبر 87325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز