همشهری‌آنلاین: سید فرید قاسمی، نویسنده و پژوهشگر در مقاله‌ای که برای ارایه در مراسم بزرگداشت آذریزدی نگاشته، به بررسی فعالیت‌های مطبوعاتی این نویسنده فقید کودک و نوجوان پرداخته است.

مراسم بزرگداشت آذر یزدی 27 مرداد از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، قاسمی در مقاله خود از آذریزدی به عنوان یکی از پیشگامان «خدمات کتاب» در ایران یاد می‌کند و توضیح می‌دهد که منظورش از خدمات کتاب، معرفی و اختصاص دادن مکانی برای معرفی کتاب در مطبوعات است.

قاسمی دراین مقاله اشاره دارد که آذریزدی به اسم‌های مستعاری چون «م الف»، « الف مفرد»، «ا . اعلانچی»، «پروفسور مارچ»، «تماشاچی» و «سید عبدالحمید خلخالی» در نشریاتی چون روزنامه اطلاعات مطلب می‌نوشته است.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان مراسم بزرگداشتی را با همکاری انتشارات امیر در 27 مرداد برای مهدی آذریزدی نویسنده فقید ایرانی ترتیب داده است.

برای این مراسم که بخش عمده‌ای از آن را سخنرانی نویسندگان و ارایه مقالات درباره مهدی آذریزدی تشکیل می‌دهد تاکنون ارایه مقاله از سوی سید فرید قاسمی و علی محمد رفیعی قطعی شده است.

دبیر انجمن نویسندگان کودک ونوجوان به ایبنا گفت که تلاش دارد قاسمی شخصا مقاله خود را در مراسم بزرگداشت آذر یزدی ارایه کند.

مقالاتی که در این مراسم ارایه می‌شوند از سوی انتشارات امیر کبیر در قالب کتاب منتشر خواهند شد.

مهدی آذریزدی نویسنده مجموعه کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» 18 تیر سالجاری در سن 87 سالگی درگذشت.

مراسم بزرگداشت مهدی آذریزدی روز سه‌شنبه (27 مرداد) در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 87185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز