پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

سردبیر همه‌شکلی دوچرخه: بهانه نوشتن: یک شماره ویژه ویژه.

دلیل انتشار: 12 مرداد، روز جهانی نوجوان.
ویژگی این شماره: شماره‌ای در دست نوجوانان که خود خودشان بیشتر کارهایش را انجام داده‌اند.

حس و حال بزرگ‌ترهای دوچرخه:

نگاه اول: وای... این‌جا انگار زلزله اومده. ما شدیم لشکر شکست‌خورده و اینها شدن فاتحان جنگ نابرابر.

نگاه دوم: اصلاً بهتره که همه دوچرخه رو بسپریم دست خود نوجوونا. بهتره همه کاراشو خودشون انجام بدن؛ این‌جوری کار به مخاطب نزدیک‌تره.

نگاه سوم: چه تجربه شیرینی؛ هم برای ما و هم برای نوجوان‌ها. آنها روزنامه‌نگاری را از نزدیک لمس می‌کنند و آینده خود را با این تجربه‌ها دقیق‌تر می‌سازند و ما مخاطبان را نفس‌به نفس حس می‌کنیم و با خود می‌گوییم: چه خوب می‌شناسیم این مخاطبان آشنا را.

پچ‌پچة نوجوانان:

نجوای اول: آخ‌جون. حالا ماییم و دوچرخه. بچه‌ها حمله...!

نجوای دوم: یه ذره جنبه داشته باشین، فکر‌کردین از پس این کار بر می‌آیین!

نجوای سوم: خیلی خوب بود ولی سخت بود؛  به نظر راحت‌تر می‌ا‌ومد!

و من می‌گویم: شیرین بود این تجربه، مثل بارهای قبل که با هم کار کردیم. از هیجان شما به وجد آمدیم؛ با قهر و آشتی‌های شما حال‌وهوای‌مان عوض شد؛ سعی کردیم در این تجربه کوتاه به شما بگوییم که روزنامه‌نگاری هم علم است هم عمل؛ دور شدن از خودخواهی‌ها و دغدغه‌های شخصی است و رسیدن به پاسخ این سؤال که مخاطبان نوجوان به چه اطلاعاتی نیاز دارند و در دوچرخه به دنبال چه هستند؛ با شما گفتیم که روزنامه‌نگار باید راست‌گو و راست‌کردار باشد و مسئول؛ و گفتیم که قلم، مقدس است و شما که فرصت این تجربه را پیداکردید، بایدحرف‌های ناگفته هم‌سن‌وسال‌های خودتان را بگویید و...

تجربه دلنشینی بود مثل همه تجربه‌هایی که با حضور شاد و پرهیاهوی شما شکل می‌گیرد. 16صفحه، اصلاً کافی نبود برای اینکه همه حرف‌های خودمان و شما را بگوییم و بگوییم که اصلاً این شماره به چه شکلی انجام شد. شرحش بماند شاید برای وقتی دیگر...  روزتان هم مبارک!

سردبیر همه‌شکلی

کد خبر 87179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز