شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: طرح «احوال و آثار نوابغ خوشنویسی» که توسط حمیدرضا قلیچ‌خانی و جمعی از مدرسان دانشگاه و به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از دی‌ماه 1382 آغاز شد، شهریور امسال به پایان رسید و به زودی منتشر می‌شود.

حمیدرضا قلیچ‌خانی در این مورد می‌گوید: این طرح دی ماه 1382 از سوی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به نگارستان هنر فارس سفارش داده شد و در آن مجموعه‌ای از استادان دانشگاهی به همکاری پرداختند.

«احوال و آثار نوابغ خوشنویسی» شهریورماه امسال به اتمام رسید و در حال حاضر به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری وارد مرحله چاپ شده است.

او در خصوص نبود امکانات آموزشی دانشگاهی برای هنر خوشنویسی در این سال‌ها معتقد است: یکی از دلایل این مسئله آن است که کسانی از سال‌ها پیش در انجمن خوشنویسان ایران فعالیت می‌کردند که علاقه‌مند به ادامه همان شیوه‌های آموزشی خود بودند و به جای اینکه به وارد کردن این هنر به دانشگاه‌ها مشتاق باشند، جذب هنر بصری خوشنویسی بودند تا ابعاد پژوهشی و تئوریک.

به این ترتیب همان نظام شاگرد و استادی به شکل نسل به نسل و سینه به سینه در انجمن باقی ماند و مانع از رشد خوشنویسی و ورود آن به دانشگاه شد.

کد خبر 8702

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز