اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، با توجه به نقش محوری این کتاب آسمانی در تربیت درست و اصولی نوجوانان و جوانان و با موضوع «قرآن، کودک و نوجوان، تربیت» برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشستی خبری که دیروز، در فرهنگسرای قرآن برگزار شد، علی‌اکبر توپچی، رئیس این فرهنگسرا یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد انس بیش از پیش کودکان و نوجوانان با قرآن کریم عنوان کرد.

وی در این نشست جهت دهی استعدادهای هنری و ادبی کودکان به سمت قرآن، فراهم کردن امکانات لازم برای شرکت اقشار مختلف در رشته‌های گوناگون قرآنی، ادبی و هنری، شناسایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان، گسترش فعالیت‌های قرآنی در قالب برگزاری جشنواره‌های ادبی و هنری با موضوع قرآن، تبیین قابلیت‌های ادبیات و هنر برای پرداختن به مفاهیم قرآنی و بالا بردن سطح آگاهی کودکان و نوجوانان از مفاهیم انسان ساز قرآن مجید و به‌کاربردن این مفاهیم در زندگی روزمره را از دیگر اهداف این جشنواره دانست.

توپچی با اعلام تقسیم‌بندی‌های گروهی و سنی، درباره بخش‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در 6 گروه پیش دبستانی (فقط 6ساله‌ها)، اول و دوم، سوم ابتدایی، چهارم و پنجم ابتدایی، راهنمایی، اول، دوم، سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برگزار ‌شد.

یازدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و کانون‌های قرآنی برگزار شد و 504 نفر در 14 رشته به مرحله نهایی این مسابقات راه یافته‌اند. مراسم اختتامیه این جشنواره در 20 و 21 مردادماه، از ساعت 12:30 در محل این جشنواره برگزار می‌شود.

کد خبر 86988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز