همشهری آنلاین: بیش از دو هزار کودک و نوجوان همدانی با کشیدن نقاشی بر روی پارچه‌ای دو هزار متری عشق و علاقه خود را به آقا امام زمان(عج) ابراز داشتند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بلوار ارم شهر تاریخی همدان یک بار دیگر شاهد حضور بچه‌هایی بود که در آستانه میلاد امام عصر و هم‌زمان با برپایی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان سطح خیابان را با پارچه، رنگ، نقش و تصویر آراسته بودند.

در این فعالیت جمعی کودکان خردسال و نوجوانان و دانش‌آموزان پایگاه‌های تابستانی مدارس حضور داشتند و نقاشی‌های خود را با موضوع آزاد و امام زمان عج (نذری – گل نرگس – جشن‌ها و اعیاد مذهبی شهر من) زیر نظر 70 نفر از مربیان کانون ترسیم کردند.

مسابقه نقاشی فرزندان انتظار، عصر روز دهم مرداد توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و با همکاری و مساعدت مالی دبیرخانه بیست و سوم جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و هلال‌احمر استان، نیروی انتظامی، معاونت راهنمایی و رانندگی، شهرداری، آموزش و پرورش شهر همدان برگزار شد.

بر اساس این گزارش در آثار کودکان و نوجوانان عشق و ارادت به امام زمان(عج) موج می‌زد ضمن آن که در کنار این موضوع، طبیعت و محیط زیست و کره زمین نیز از موضوع‌هایی بود که مورد توجه بچه‌ها قرار گرفته بود.

این فعالیت در نهایت با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به آن‌ها روزی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی را در ذهن کودکان و نوجوانان همدانی بر جای گذاشت.

کانون استان همدان امسال نیز با اجرای برنامه‌های گسترد‌ه‌ای در این جشنواره حضور دارد.

به گفته اکبر کرمی مدیر کانون استان همدان که سابقه دو سال همکاری با دبیرخانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارد، در باره همکاری‌های امسال کانون با این دبیرخانه گفت: یکی از همکاری‌های کانون، در اختیار گذاشتن محل سینمای کانون شهرستان همدان برای اکران فیلم و برگزاری نشست‌های تخصصی است.

به گفته وی ایجاد غرفه نقاشی در مرکز شماره یک همدان که جنب سینما کانون است جهت حضور علاقه‌مندان علی‌الخصوص کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌های کانون است.

کرمی هم‌چنین از ایجاد غرفه عکاسی در ورودی سالن سینما کانون با استفاده از تکنیک کولا‍ژ و ترفندهای رایانه‌ای خبر داد که در آن تصاویر کودکان و نوجوانان حاضر در غرفه با چهره‌ها و شخصیت‌های معروف سینمایی تلفیق می‌شود.

واگذاری تصدی امور سینما کانون در ایام برگزاری جشنواره به خود نوجوانان از دیگر اقدامات کانون استان همدان است که به گفته کرمی به منظور ایجاد مدیریت نمادین کودکان و نوجوانان در سالن‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است در جشنواره امسال 10 فیلم بلند سینمایی، کوتاه و پویانمایی نیز در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود که فیلم‌های بلند سینمایی "کلانتری غیر انتفاعی" به کارگردانی یدالله صمدی و"مسیر عشق" به کارگردانی بیژن شکرریز از آن جمله است.

کد خبر 86968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز