یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

دو تا هندوانه بلند کرد. این دوست ما درتصویر، هندوانه که سهل است دو تا لوله برداشته است دست‌کم به طول دو سه متر.

این پدافند‌ خیابانی که البته به جای شلیک، تصادف می‌کند هر از گاهی در شهر‌ دیده می‌شود. البته برخی با وصل کردن یک پارچه قرمز به انتهای لوله‌ها سعی می‌کنند به اشتباه خود وجهه قانونی بدهند اما ولو شدن لوله‌ها و گاه برخورد آنها با رهگذران و خودرو‌ها این توجیه را از بین می‌برد.

برخی راننده‌ها  فکر می‌کنند، حد مجاز بار با ارتفاع سنجیده شده است و به همین دلیل اطراف خودرو را شامل این محدودیت قانونی نمی‌دانند و به همین دلیل هر میزان بار که می‌خواهند در اطراف و پشت خودرو می‌گذارند.

اما برگه‌های جریمه‌ چند هزار تومانی که ماموران راهنمایی و رانندگی برای این متخلف‌ها صادر می‌کنند به خوبی نشان می‌دهد که بار زدن نیز قواعد خاص خود را دارد. البته برخی شهروندان هم که برای بردن چنین بار‌هایی راننده‌های سواری‌های عادی را تطمیع می‌کنند باید بدانند راننده‌ها چنانچه جریمه شوند کل مبلغ جریمه را روی هزینه حمل و نقل کشیده و آن‌را یکجا از شما دریافت خواهند کرد.

شنا ممنوع

به نظر می‌رسد فقط هشدار‌های دکتر پوست می‌تواند برخی شهروندان را از شنا در مناطق ممنوعه و رودخانه‌ها بر حذر دارد. البته وقتی شناگر مناطق ممنوعه، حسابی جوش، لک و بریدگی روی پوست بدنش ایجاد شد دیگر قید شنا در این مکان‌ها را خواهد زد.

حال آنکه چنین موردی به راحتی و با توجه بیشتر به علائم هشدار دهنده قابل پیشگیری است. برخی مناطق ممنوعه برای شنا دارای تابلو است و برخی دیگر نیز به راحتی قابل شناسایی است.

برای نمونه به طور کلی شنا در رودخانه‌ها می‌تواند خطرناک باشد. علاوه بر مواد شیمیایی که ممکن است در آن رها شده باشد وجود انواع اشیای برنده و خطرناک نیز می‌تواند برای شناگران مشکل ساز باشد. در این مواقع نقش والدین در هشدار به کودکان نیز بسیار مهم و تعیین کننده‌ است.

کم‌فروشی نداریم

در شرایطی که مراکز عرضه میوه و تره‌بار به تعداد زیاد در سطح شهر ایجاد شده‌اند، خرید میوه و سبزی‌ها آسان‌تر شده و خیلی‌ها ترجیح می دهند به جای خرید عمده به‌طور روزانه مایحتاج خود را تهیه کنند.

این در حالی است که فروشندگان برخی از این مراکز به اجبار بیش از نیاز مشتری به او جنس می‌فروشند.

برای مثال مشتری هنگام خرید تاکید می‌کند که تنها نیم کیلو از میوه مورد نظرش نیاز دارد اما فروشنده که میوه را به شکل درهم می‌فروشد، بیش از 2 یا 3 کیلو میوه در کیسه می‌ریزد و مشتری دست آخر مجبور می‌شود به یک یا 2 کیلو میوه رضایت دهد.

از سوی دیگر برخی فروشندگان هم علنا اعلام می‌کنند که نیم کیلو جنس را نمی‌کشند. بهتر است در سال اصلاح الگوی مصرف در این مورد توجه بیشتری به حقوق مشتریان معطوف شود تا بتوانند به میزان نیاز میوه و سبزی تهیه کنند.

پیاده‌روی در عرض خیابان

در همه جای دنیا عبور از خیابان راه و رسم و قانون مربوط به خود را دارد. توجه به چراغ راهنما، عبور از روی خط‌کشی عابر پیاده و پل عابر از جمله روش‌های عبور از عرض خیابان‌هاست.

این در حالی است که گاهی برخی شهروندان نه تنها به این موارد توجه نمی‌کنند، بلکه از هر نقطه‌ای از خیابان و بزرگراه که دلخواه‌شان باشد عبور می‌کنند.

علاوه بر این گاهی سرعت عبور از خیابان را به اندازه‌ای کاهش می‌دهند که بیشتر یک پیاده‌روی به‌نظر می‌رسد و  تردد خودرو‌ها با مشکل مواجه می‌شود. این در حالی است که با احترام به قوانین هم سلامت و ایمنی شهروندان در معرض تهدید قرار نمی‌گیرد و هم عبور و مرور خودرو‌ها در خیابان مختل نمی‌شود .

گفتنی است این مورد یکی از عوامل مؤثر در ایجاد تصادفات رانندگی و ترافیک است.

کد خبر 86874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز