مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهره برداری از چهار طرح جدید سایپا در مراسمی با حضور مسئولان این گروه خودروسازی در هتل المپیک آغاز شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، مرکز دانش و صنعت ( پارک ارتباط با دانشگاه )، طرح مدیریت هوشمند شبکه سراسری امداد خودرو، طرح نصب GPS ( سامانه موقعیت یاب جغرافیایی ) بر روی خودروهای پراید و رونمایی از خودروی شوکا 4 طرحی است به بهره برداری رسید.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در مراسم بهره برداری و رونمایی از این طرح ها گفت: تا پایان سال 16 محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در دو بخش سواری و تجاری به بهره برداری می‌رسد.

محمدرضا روشنی مقدم ، تولید خودروهای مینیاتور، مروارید، نوع جدید تندر 90، ریو با دنده اتوماتیک و کیانا را از محصولات جدید سایپا اعلام کرد که تا از نیمه دوم امسال وارد بازار خواهد شد.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 46 طرح جدید به بهره برداری رسیده است، دستیابی به اهداف پیش بینی شده تا سال 90 را قطعی دانست.

روشنی مقدم از پایان یافتن ساخت کارخانه تولید خودرو مینیاتور با ظرفیت تولید 105 هزار دستگاه تا پایان ماه آینده در کاشان خبر داد و افزود: نخستین بار گروه خودروسازی سایپا پارک ارتباط صنعت با دانشگاه را ایجاد کرده است تا از قابلیت های دانش آموختگان به خوبی استفاده شود.

روشنی مقدم اضافه کرد: گروه خودروسازی سایپا امکانات کارگاهی و امکان استفاده از تجهیزات این گروه را به دانش آموختگان می دهد تا ایده ها و طرح های خود را به صورت مشارکتی اجرایی کنند.

در مراسم معرفی محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا، سعید مارکلایی مدیرعامل امدادخودرو سایپا گفت: با نصب GPS و فعالیت سامانه مدیریت هوشمند شبکه سراسری امدادخودرو از این پس خدمات امدادرسانی را در زمان کوتاهتری انجام خواهیم داد.

وی افزود: GPS قطعه ای که جایگزین ساعت خودروهای پراید خواهد شد و با نصب ان علاوه بر شناسایی سریع و دقیق محل خودرو سانحه دیده یا امدادجو به عنوان قطب نما، قبله نما، ساعت و مشخص کننده تاریخ عمل خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت زامیاد که از شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا است هم درباره ویژگی های خودرو جدید وانت شوکا گفت: این خودرو که با سه نوع موتور بنزینی، دوگانه سوز و دیزل تولید می شود برای عبور از شرایط سخت و با شیب تا 40 درجه قابلیت حرکت دارد.

ریاحی ظرفیت حمل بار این خودرو را 1800 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: قدرت موتور این خودرو نیز 100 اسب بخار است و در شرایط بیابانی و دارای موانع طبیعی مراحل آزمایش را به خوبی پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل زامیاد اضافه کرد: این خودرو همچنین از پهلو نیز می تواند با 1800 کیلو بار در مسیرهایی با شیب تا 28 درجه حرکت کند و در مناطق صعب العبور و دورافتاده و نیز جاهایی که جاده ساخته نشده ؛ قابل استفاده است.

وی استفاده از این خودرو برای ماموران سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاههایی که ماموریت هایی در مناطق صعب العبور دارند ؛ خوب دانست.

کد خبر 86855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز