یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 21 تن بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان الانبار عراق،کشته و زخمی شدند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ یک مقام پلیس عراق اعلام کرد که انفجار این خودروی بمب‌گذاری شده که در منطقه‌ای شلوغ در شهر حدیثه در استان الانبار در غرب بغداد روی داد، دست کم چهار کشته و 17 زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری براثا نیز گزارش داد: اعضای پلیس عراق در استان بصره 18 تن را در مکان‌های مختلف دستگیر کردند.

هم‌چنین این خبرگزاری گزارش داد: نیروهای امنیتی وابسته به ارتش عراق، توانستند 10 تروریست را که اقدام به خارج کردن اجباری 140 خانواده از طرفداران اهل بیت (ع) از منطقه سیافیه در سال 2006 کرده بودند، دستگیر کنند.

یک مقام امنیتی عراق گفت: این افراد دستگیر شده عضو حزب‌ منحل شده بعث بودند.

وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد: تعداد کشته شدگان غیرنظامی عراق در ماه ژوئیه به 224 تن منحصر شد که در مقایسه با ماه‌های گذشته، رقم بسیار پایینی است به طوری که در ژوئن گذشته 373 غیرنظامی عراقی کشته شدند.

یک مقام امنیتی عراق نیز اعلام کرد: یگان اطلاعات پلیس عراق قاتل اطوار بهجت، خبرنگار کشته شده در عراق را دستگیر کرد.

خبرگزاری براثا هم‌چنین در خبری دیگر گزارش داد: کمیته امنیتی شورای استان کربلا، طرح امنیتی را برای حمایت از زائران این شهر در طول نیمه شعبان آماده کرده است.

ستار الغراوی عضو کمیته امنیتی شورای استان کربلا، گفت: شورای عالی امنیت کربلا نشستی را برگزار کرده و شهر کربلا را به چهار بخش تقسیم نموده که در تمامی این بخش‌ها مراکز ایست بازرسی دایر شده است و تجهیزات امنیتی نیز به شهر رسیده و ما هماهنگی‌هایی را با استان‌های دیوانیه، نجف، مثنی و الکوت برای اعزام نیروهای واکنش سریع به شهر در حین برگزاری مراسم نیمه شعبان داریم.

وی تاکید کرد: طرح امنیتی از سوی سیستم‌های امنیتی عراق تهیه شده و نیروهای آمریکایی نقشی در آن ندارند.

نیروی هوایی ارتش نیز از فردا (دوشنبه 12 مرداد) پروازهایی را بر فراز کربلا انجام خواهد داد.

کد خبر 86849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز