چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

دیترویت: مردی که به گفته خودش به دلیل استرس به بانک‌ها دستبرد می‌زد، توسط پلیس دستگیر شد

این مرد تا کنون به 5  بانک دستبرد زده و حدود 14 هزار دلار از این بانک‌ها سرقت کرده است. این سارق میانسال که در جریان آخرین سرقتش به دام پلیس افتاده به خبرنگاران گفت: استرس و افسردگی عاملی بود که من را برای سرقت تشویق می‌کرد.

او برای نخستین بار به منظور تهیه مقداری پول برای مادرش به بانک دستبرد زد و از آن پس این شیوه سرقت را ادامه داد. با توجه به اظهارات این مجرم، پلیس یک تیم کارشناسی را مسئول رسیدگی به وضعیت روانی این مرد کرده است.

جریمه اسب‌سواری

نیوجرسی: در حالی که به نظر نمی‌رسد اسب‌سواری جزء خلاف‌های راهنمایی و رانندگی باشد و ماموران با آن برخورد کنند، اسب‌سواری یک زن 40 ساله در خیابان موجب شد که او یک قبض جریمه از پلیس دریافت کند.

این در حالی بود که مامور پلیس با کمی بررسی بیشتر دریافت که اسب، متعلق به این زن نیست و در واقع او این حیوان را از حیاط خانه همسایه‌‌اش سرقت کرده است. به این ترتیب این زن به اداره پلیس منتقل شد و هم‌اکنون در انتظار رای دادگاه به‌سر می‌برد.

گفتنی است که همسایه او هم اعلام کرده، پای اسبش در جریان این سرقت آسیب دیده و در صورتی که این ادعا اثبات شود، این زن به پرداخت غرامت سنگینی محکوم خواهد شد. او دلیل این کار را علاقه وافر به اسب‌سواری عنوان کرده و گفته است که از باز بودن در حیاط همسایه برای سرقت این حیوان استفاده کرده است.

اشتباه مسیر‌یاب

رم: در سال‌های اخیر دستگاه‌های مسیر‌یاب به منظور استفاده رانندگان وارد بازار شده‌اند و رانندگان در مسیر‌هایی که به آن آشنایی ندارند، این دستگاه را روشن کرده و از اطلاعات آن برای پیدا کردن مسیر استفاده می‌کنند.

گردشگران یکی از مشتریان این دستگاه‌ها هستند که در سفر به دیگر کشور‌ها با خودروی شخصی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. این در حالی است که همیشه این دستگاه‌ها افراد را به مقصد صحیح هدایت نمی‌کنند.

برای مثال اخیرا یک زوج که قصد داشتند از شهری به شهر دیگر بروند با اشتباه دستگاه مسیر‌یاب،660 کیلومتر از مسیر اصلی منحرف شدند و از شهر دیگری سر در آوردند. البته این گردشگران از این اشتباه خیلی هم ناراحت نشدند و آن را به فال نیک گرفتند و به بازدید اماکن تاریخی شهری که اشتباها به سوی آن هدایت شده بودند، پرداختند.

اعتیاد به سرقت عینک

کالیفرنیا: علاقه به سرقت عینک موجب شد که یک مرد با حکم دادگاه به حبس بلند مدت محکوم شود. این مرد در مجموع 45 هزار دلار عینک از فروشگاه‌‌ها سرقت کرد و دادگاه هم او را به 120 سال زندان محکوم کرد.

این در حالی است که این مرد هم‌اکنون 30 سال از عمرش را پشت سر گذاشته و مدت زمان محکومیتش به طور حتم از عمر او بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، سارق عینک‌ها به پرداخت 310 هزار دلار جریمه محکوم شده که چندین برابر ارزش عینک‌های سرقت شده است.

این سارق تا کنون به سرقت دست کم 500عینک اعتراف کرده است. او به پلیس گفت که از صبح تا شب روبه‌روی آیینه می‌‌ایستاده و عینک‌ها را روی صورتش امتحان می‌کرده و از اینکه شخصیت‌های جدیدی با عینک‌های جدید پیدا می‌کرده، خوشحال بوده است. گفتنی است او برای دفاع از خود تقاضای وکیل نکرده است.

کد خبر 86587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز