چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

جوادنصرتی: به گزارش بی‌بی‌سی، آژانس بین‌المللی تحقیق روی سرطان پیش‌تر درباره احتمال سرطان‌زا بودن استفاده از این دستگاه‌ها هشدار داده بود

اما اکنون اعلام می‌کند استفاده از این دستگاه‌ها قطعا باعث بروز سرطان‌هایی مانند سرطان پوست می‌شود.آژانس بین‌المللی تحقیق روی سرطان گفته است که استفاده از دستگاه‌های سولاریوم به اندازه سم آرسنیک و گاز خردل کشنده است.کارشناسان معتقدند باید به نتایج تحقیقات جدیدی که آژانس بین‌المللی تحقیق روی سرطان منتشر کرده است توجه بیشتر و استفاده از این دستگاه‌ها محدود شود.

آژانس بین‌المللی تحقیق روی سرطان متشکل از کمیته‌های تخصصی است که به سازمان بهداشت جهانی مشاوره بهداشتی می‌دهد.

این سازمان قطعیت سرطان‌زا بودن دستگاه‌های سولاریوم را پس از آن اعلام کرد که تیم تحقیقاتی این سازمان اعلام کرد کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند 75 درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند. در تحقیقات دیگری هم استفاده از این دستگاه‌ها با ایجاد تومور در چشم‌ها تایید شده است.

در همین حال سازمان‌های دیگری که ساخت و استفاده از این دستگاه‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند، می‌گویند هیچ دلیل علمی وجود ندارد که افراد از این دستگاه‌ها استفاده نکنند.

این در حالی است که در حال حاضر در انگلیس افراد زیر 16 سال نمی‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند و دولت انگلیس در حال تهیه قانونی است که استفاده افراد زیر 18 سال از این دستگاه‌ را هم ممنوع کند.

آنفلوانزای خوکی در زنان باردار اثرات شدیدتری دارد

زنان بارداری که به آنفلوانزای خوکی مبتلا می‌شوند 4 برابر بیشتر از زنان دیگر نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا زنان باردار بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی که زنان باردار به این ویروس مبتلا می‌شوند بیشتر در معرض عوارض ناگوار بیماری هستند.

برای نخستین‌بار، محققان در مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا 34 مورد ابتلای زنان باردار به ویروس آنفلوانزای خوکی را از ماه آوریل تا ژوئن مورد بررسی قرار دادند که 6 مورد آنها منجر به مرگ زنان شد.

این دانشمندان می‌گویند زنان بارداری که مشکوک به ابتلا به ویروس هستند باید هرچه زودتر داروهای درمانی مقابله با ویروس را دریافت کنند؛ یعنی حتی پیش از اینکه آزمایش‌های نهایی برای تایید ابتلای آنها به ویروس انجام شود.

زنان باردار هم مانند دیگر افراد هنگام ابتلا به ویروس، عوارض معمولی بیماری را از خود نشان می‌دهند مانند تب و سرفه.

در این تحقیق همچنین گفته شده است که به زنان باردار روش‌های پیشگیری خاصی برای مبتلا نشدن به بیماری آنفلوانزای خوکی نمی‌توان پیشنهاد داد چون پروسه ابتلای آنان به این بیماری همانند دیگر افراد است.

تفاوت میان زنان باردار و افراد عادی، در بروز عوارض بیماری است که بنا به تحقیق جدید، در زنان باردار شدت بیشتری دارد.

کد خبر 86576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز