سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرحی رای داد که درصورت تصویب نهایی، سازمان‌های تربیت بدنی، میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه تبدیل می‌شوند.

شاید بتوان این طرح را پاسخی به عزل و نصب‌های اخیر رئیس‌جمهوری و واکنشی برای اعمال نظارت بیشتر مجلس به این عزل و نصب‌ها تلقی کرد. سال گذشته و زمانی که اسفندیار رحیم‌مشایی به‌عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دوستی با مردم اسرائیل سخن گفته بود، بحث تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یک وزارتخانه مطرح شد.  با تصویب این طرح 3 معاونت از حوزه دولت خارج شده و وزیرانش باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

در ماده واحده این طرح آمده است که از ابتدای سال 89 سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت امور ایثارگران تبدیل می‌شود.

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در موافقت خود با یک فوریت این طرح با بیان اینکه معاونین رئیس‌جمهوری در برابر مجلس پاسخگو نیستند،  عنوان کرد: در حال حاضر وزرای دولت دهم انتخاب می‌شوند و بهترین شرایط برای ارائه این طرح به‌صورت فوریتی است.

پیش از این، مجلس با فوریت طرح ادغام و انحلال وزارتخانه‌های دولت مخالفت کرده بود. طبق این طرح قرار بود وزارتخانه‌های دولت از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش پیدا کند. یک فوریت طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی، میراث فرهنگی و بنیاد شهید به وزارتخانه،‌ دیروز با 117 رای موافق، 50 رای مخالف و 7 رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 86509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز