مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: 2 بوستان ویژه بانوان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: بوستان مادر قائم(عج) نرگس، یکی از این بوستان‌هاست که در منطقه 18 و بلوار یافت آباد واقع شده و بوستان مادر چیتگر نیز در ضلع غربی بوستان جنگلی چیتگر و در منطقه 22 در دست احداث است که با راه‌اندازی این بوستان‌ها، تعداد بوستان‌های ویژه بانوان به 4 مورد خواهد رسید.

وی افزود: استقبال بانوان از 2بوستان بهشت مادران و بوستان پردیس بانوان واقع در بزرگراه آزادگان بسیار زیاد است و در فصل تابستان نیز با توجه به امکانات و تجهیزات قرار داده شده در این اماکن، استقبال بانوان افزایش چشمگیری می‌یابد.

هرمنطقه، یک بوستان مادر

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص بوستان‌های ویژه بانوان به سما گفت: با توجه به ظرفیت آماری خانم‌ها و نیاز مبرم آنها به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، احداث 4 بوستان ویژه بانوان نیز کفایت نمی‌کند.

معصومه آباد تصریح کرد: شهرداری تهران با توجه به شرایط فعلی و استقبال چشمگیر شهروندان درصدد است بوستان‌هایی را که قابلیت دارند، با محصور کردن محیط اطراف آن، در برخی ساعات به‌ویژه ساعات اولیه روز منحصرا در اختیار بانوان قرار دهد.

وی با بیان اینکه بانوان شهر تهران از مناطق دور و نزدیک و گاهی اوقات با طی مسافت بسیار به این بوستان‌ها مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این نوع بوستان‌ها باید آنقدر قابل دسترس باشد که بانوان تنها با طی مسافتی چند دقیقه‌ای امکان استفاده از آن را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر امکان راه‌اندازی بوستان‌های ویژه بانوان در هر منطقه فراهم شود، شرایط بسیار خوبی برای بانوان به‌وجود می‌آید.

آباد با اشاره به اینکه ابتدا برای شهروندان تصور اعمال تفکیک جنسیتی از سوی مدیریت شهری به‌وجود آمده بود، گفت: شهروندان به مرور زمان متوجه کارکرد این بوستان‌ها شدند چرا که ارتقای بهداشت روحی و جسمی خانم‌ها، نقش مثبتی در سلامت خانواده و در نهایت سلامت جامعه بازی می‌کند.

براساس این گزارش، طی نظرسنجی که چندی پیش توسط یک مرکز افکارسنجی معتبر، در مورد نخستین بوستان ویژه بانوان انجام شد، 6/78 درصد جامعه آماری، مکان احداث این بوستان را مناسب ارزیابی کردند. همچنین 62 درصد این جامعه آماری، از امکانات تعبیه شده در بوستان بانوان، فضای سبز، زیبایی و چیدمان آن اعلام رضایت داشته‌اند.

همچنین 2/41 درصد از مردان این جامعه آماری موافق اختصاصی شدن بوستان برای بانوان بوده و خواستار احداث بوستان‌های اختصاصی بیشتری برای آنها شده‌اند. 86 درصد پاسخگویان زن و مرد نیز بر این نظر اعتقاد داشته‌اند که احداث این پارک‌ها بخشی از محدودیت‌های زنان در جامعه را از بین می‌برد.

کد خبر 86508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز