به‌دنبال کشته شدن بیش از 100 نفر در درگیری‌های نیروهای امنیتی و شبه نظامیان افراط‌گرای نیجریه عمر یارادوآ رئیس‌جمهوری نیجریه دستور افزایش تدابیر امنیتی و آماده باش نظامیان این کشور را در 4 ایالت صادر کرد.

به گزارش الجزیره، دفتر ریاست‌جمهوری نیجریه در بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهوری عمر یارادوآ به سازمان امنیت ملی دستور داده است هرنوع اقدام لازم را برای مقابله و دفع حملات تکان‌دهنده افراطیون به قرار گاه‌های پلیس و ساختمان‌های دولتی در برخی از ایالت‌ها  انجام دهند.

بوکو هارام گروهی که از آنها به‌عنوان طالبان نیجریه یاد می‌شود روز یکشنبه به یک پاسگاه پلیس در بایوچی واقع در شمال این کشور حمله کردند که این درگیری به سرعت به 3شهر دیگر گسترش یافت.

مقام‌های نیجریه اعلام کردند به‌دنبال این ناآرامی‌ها تدابیر امنیتی افزایش یافته و مقررات منع آمد و شد در این شهرها اعمال شده است. به گفته این مقامات، ماموران پلیس موفق شدند اقدامات مهاجمان را که به سلاح‌های خودکار و نارنجک مجهز بودند در بایوچی سرکوب کنند اما گزارش‌ها  از کشته شدن بیش از 100 نفر در این درگیری‌ها خبر می‌دهد.

در بیانیه دولت نیجریه اعلام شده است که عمر یارادوآ، رئیس‌جمهوری این کشور از همه سازمان‌های امنیتی خواسته است تا اقدامات ضروری برای کنترل حملات شبه‌نظامیان به مراکز پلیس و ساختمان‌های عمومی را اتخاذ کنند.

کد خبر 86497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز