شنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

گروه ورزشی: میشائیل اسی‌‌ین با 24 سال سن یکی از برترین فوتبالیست‌های حال حاضر دنیاست.

هافبک پرقدرت و محکم اف.ث. چلسی یکی از ارکان پیشرفت فوتبال آفریقا بوده و اسطوره فوتبال کشورش غنا است.

 او موفق شده با تیم ملی غنا در جام جهانی  2006 آلمان حضور پیدا کرده و تا مرحله یک هشتم نهایی نیز پیش برود. حالا که جام جهانی مثل هر رویداد گذشته دیگری به خاطر‌ه‌ها پیوسته است، اسی‌ین می‌خواهد با تیم پرآوازه  انگلیسی قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را به دست آورد و به نظر می‌رسد رسیدن به این هدف چندان هم دور از واقعیت نیست.پس از دیدار چلسی مقابل اف. ث. بارسلونا، سایت رسمی فدراسیون فوتبال جهان (فیفا) گفت‌وگوی کوتاهی با این ستاره سیاه چرده انجام داده است:

 آقای اسی‌ین، دیدار دو تیم فوتبال بارسلونا و چلسی (2-2)  یک واقعه فوتبالی بسیار دیدنی و فوق‌العاده بود. چگونه چنین مسابقاتی را در زمین تجربه می‌کنید؟

- برای من انجام این مسابقات بسیار لذت بخش است و هر دفعه که می‌توانم در یک چنین دیداری حضور پیدا کنم خوشحال می‌شوم، چون می‌توانم در این میادین تمام تجربیات ارزشمندم را به نمایش بگذارم. حضور در دیداری مثل بارسلونا مقابل چلسی و یا دیداری در جام جهانی، رویای هر فوتبالیستی می‌تواند باشد.

 یک دیدار از همه لحاظ بدون عیب و نقص، بدون فریادهای نژاد‌پرستانه از سوی سکوها و بدون اتفاق و برخوردی قابل ذکر.

- جو حاکم بر این مسابقه عالی بود. هیچ شعار نژاد‌پرستانه‌ای از سوی تماشاگران شنیده نشد و از  طرفی هیچ واقعه مشابهی هم پیش نیامد. مردم یک مسابقه دیدنی و جذاب را نگاه کردند، با بازی چشمگیر بازیکنان هر دو تیم. هواداران فقط آمده بودند تا یک بازی فوتبال را تماشا کنند.

 چنین جوی برای برگزاری مبارزه‌ای حساس و داغ بی‌اندازه مهم است و امیدوارم این جو در تمام مسابقات بزرگ حاکم باشد. به علاوه نشان دادیم که در مورد مبارزه با نژاد‌پرستی چه در  داخل ورزشگاه‌ها و چه در بیرون آن واقعاً مصمم هستیم.

 به اعتقاد بسیاری از مردم، الان چلسی بهترین تیم اروپاست. با عقیده آنها موافقید؟

- به هر حال ما یکی از بهترین تیم‌های اروپا هستیم. با این وجود معتقدم که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. آنچه مسلم است تیم ما در مسیر درستی قرار گرفته است. موج موفقیتی که الان تیم ما روی آن شنا می‌کند احساس فوق‌العاده‌ای به تک تک ما داده است. ما بازی به بازی اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنیم.

حالا فقط باید مراقب باشیم تا در همان سطحی که به آن رسیده‌ایم به بازی‌هایمان ادامه دهیم، آن وقت خواهیم دید که آینده چه چیز برایمان به ارمغان می‌آورد. در هر حال من به آینده تیممان خوشبینم.

 در مورد خوزه مورینیو و سبک مربیگری‌اش خیلی صحبت می‌شود. مربی شما قبل از یک مسابقه مهم مثل دیدار مقابل بارسلونا چه چیزی به تیمش می‌گوید؟

- وقتی چنین مسابقه‌ای در پیش باشد، خود تیم به اندازه کافی هیجان‌زده و با انگیزه است، به طوری که نیازی به تذکر اضافی به بازیکنان احساس نمی‌شود. در این دیدارها بازیکنان با تمام وجود به میدان می‌روند. مورینیو هم فقط تأکید می‌کند که همه چیز به خود بازیکنان بستگی دارد.

 شما در  24 سالگی در جام جهانی حضور داشته و نیز در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌اید. آیا در خاطرات شما واقعه‌ای وجود دارد که خیلی برایتان خاص و ویژه باشد؟

- تمام آنچه را که تاکنون تجربه کرده‌ام ارزش ویژه‌ای برایم دارد. این دو تورنمنت هم همین‌گونه بود چون توانستم با بهترین بازیکنان دنیا روبه‌رو شوم. من به نوبه خودم همیشه سعی می‌کنم از تک تک بازی‌ها لذت برده و در حد ممکن با تمام وجودم آن را تجربه کنم.

میشائیل اسی‌ین

متولد   3 دسامبر  1982 در آکرا پایتخت غنا
قد:  180cm
وزن:kg 77  
او در فصل 2004/2003 به عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن فرانسه شناخته شد، زمانی در باسیتا بازی می‌کرد. همچنین وی دو بار برترین بازیکن فرانسه شد.


این هافبک غنایی در سال‌های 2004 و 2005 به همراه تیم المپیک لیون قهرمان فرانسه شد و در فصل  2006 و 2005 به‌ازای دریافت 38 میلیون یورو به چلسی در لیگ برتر انگلیس پیوست. اسی‌ین در جام جهانی  2006 حضور داشت. در آنجا و در مرحله گروهی تیم غنا با ایتالیا، آ مریکا و جمهوری چک هم‌گروه بود. تیم ملی غنا در مرحله نیمه‌نهایی بدون حضور او که در مقابل آمریکا دومین کارت زرد خود را دریافت  کرده بود به مصاف برزیل رفت.وی در رده باشگاهی نیز یک‌بار در سال  2006 به همراه چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شده است.

 اسی‌ین در مجموع 100 بازی در لیگ باشگاه‌های فرانسه انجام داده و 13 گل به ثمر رسانده و تاکنون 42 بازی نیز در لیگ برتر انجام داده و 2 گل زده است.

کد خبر 8648

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز