دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

وکیل محمدرضا شجریان با اشاره به شکایت موکلش از معاون رادیویی رئیس سازمان صداو سیما و روزنامه‌ کیهان بیان کرد:

بازپرس پرونده از صداوسیما مجوز پخش آثار استاد شجریان را درخواست کرده است.

محمدحسین آقاسی به ایسنا گفت: محمدحسین صوفی را از جهت اینکه معاون رئیس سازمان صداوسیما بوده و تمام موسیقی‌های قابل پخش در این سازمان در زمان تصدی ایشان با تایید وی در اداره متبوعش پخش می‌شده، شکایت کردیم.

در ماده 23 قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان مصوب 1348 کسانی که تصمیمات‌شان منجر به پخش آثار یک هنرمند بدون اجازه او شود، مرتکب جرم شده‌اند. ما ادعا کرده بودیم که صداوسیما برای پخش آثار استاد شجریان مجوزی ندارد به همین دلیل بازپرس از این سازمان درخواست ارائه مجوز برای پخش آثار کرده است.

اگر مجوزی نداشته باشند مجرم شناخته خواهند شد. روزنامه کیهان هم در بخش ویژه‌ خبری 14 تیر ماه اهانتی را نسبت به استاد شجریان مطرح کرده و دیروز نیز مجددا در همان ستون اصرار به درستی ایراد اتهام کرده است.

علیه روزنامه کیهان به استناد قانون مطبوعات و مجازات اسلامی که ایراد هر اتهامی به اشخاص را جرم تلقی کرده، طرح شکایت کردیم و مدارک جدید هم مبنی بر اصرار این روزنامه به ایراد اتهام به موکلم در جریان رسیدگی بعدی در اختیار بازپرس پرونده قرار خواهد گرفت.

همچنین درپی هتک حرمت به استاد محمدرضا شجریان (رئیس شورای‌عالی موسیقی) هیأت‌مدیره خانه موسیقی نسبت به این اقدام در برخی رسانه‌ها بیانیه‌ای صادر کرد. [دفاع خانه موسیقی از شجریان]

کد خبر 86407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز