چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه نخست سال 88 ارزش صادرات زعفران از استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 82 درصد برخوردار بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی خراسان رضوی ، علی صفرزاده اظهار داشت:در این مدت 8 تن زعفران به ارزش 22 میلیون و 752 هزار دلار از گمرکات استان صادر شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی 53 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات زعفران از گمرکات استان طی سال 87، 59 تن به ارزش 76 میلیون و 95 هزار دلار بوده است گفت:این رقم نیز در مقایسه با سال قبل از آن به لحاظ ارزشی 73 درصد افزایش و به لحاظ وزنی 12 درصد کاهش داشته است.

صفرزاده افزود:صادرات زعفران استان در سال 87 ، 8 درصد حجم ارزشی و در سه ماهه سال 88، 10 درصد حجم ارزشی کل صادرات تجاری استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات زعفران استان به کشورهای، اسپانیا، ترکیه ، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی بوده است تصریح کرد:براساس برآورد ها با توجه به افزایش بارندگی، پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 100 تن محصول زعفران در استان تولید و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار زعفران صادر شود.

کد خبر 86016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز