سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا اصلاحات احراز شرایط فدراسیون‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ‌٢٠١١ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، تغییرات انجام شده به منظور بالا بردن کیفیت فوتبال در آسیا انجام می‌گیرد.

در سال ‌٢٠١١  فدراسیون‌هایی که مایلند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند باید به طور متوسط حداقل ‌٥٠٠٠ تماشاگر در هر بازی داشته باشند. این در حالیست که در استاندارد امسال حداقل ‌٢٠٠٠ تماشاگر در نظر گرفته شده بود.

در دسته برتر هر لیگ باید حداقل ‌١٠ تیم ( در حال حاضر ‌٨ تیم نیاز است) حضور داشته باشند و باید ‌٢٧ مسابقه در طول ‌٨ ماه انجام دهند. در شرایط فعلی تعداد مسابقات ‌٢١ بازی در سال بدون محدودیت در مدت دوره بازیهاست.

تعداد استادیوم‌های کلاس A با ظرفیت حداقل ‌٥٠٠٠ تماشاگر که می‌توانند میزبان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشند، باید حداقل دو استادیوم باشد ( در حال حاضر یک استادیوم درخواست شده).

حداقل ‌١٨ بازیکن ( اکنون ‌١٦ بازیکن است) باید با هر تیم دسته برتر قرارداد حرفه‌ای داشته باشند.

فدراسیون‌های علاقه‌مند لازم است تا روز ‌٣١ آگوست ( ‌٩ شهریور )، مدارک لازم را به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل دهند. بررسی مدارک، بازدیدها و ارزیابی ها از سپتامبر (شهریور) ‌٢٠٠٩ تا نوامبر ( آذر) ‌٢٠١٠ انجام خواهد شد.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم نهایی درباره فدراسیون‌ها، کشورهای شرکت‌کننده و باشگاه‌های حاضر را در نوامبر ‌٢٠١٠ خواهد گرفت.

تاریخ های مهم

‌٣١ آگوست 2009 – ‌٩ شهریور : تحویل مدارک مورد نیاز به کنفدراسیون فوتبال آسیا
‌٣١ دسامبر ‌٢٠٠٩ – ‌١٠ دی : تکمیل بازدیدها
‌٣٠ جون ‌٢٠١٠ - ‌٩ تیر ‌١٣٨٩: تکمیل ارزیابی‌ها
نوامبر ‌٢٠١٠ – آذر ‌١٣٨٩ : ارزیابی‌ها و بازدیدهای نهایی
نوامبر ‌٢٠١٠ – آذر ‌١٣٨٩ : تصمیم برای فدراسیون‌های قابل قبول و تعداد باشگاه‌های شرکت‌کننده

در شرایطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آذر ‌٨٩ درباره تعداد تیم‌های کشورهای مختلف برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم‌گیری می‌کند که در دو دوره نخست، چهار تیم ایرانی توانستند جواز حضور در این مسابقات را به دست بیاورند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند با شکل کنونی فوتبال باشگاهی ایران، شرایط کسب مجدد این چهار سهمیه فراهم نیست و تا زمان حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران، تیم‌های باشگاهی ایران باید نسبت به رفع نواقص و جلب نظرات کنفدراسیون فوتبال آسیا، گام‌های اساسی‌ بردارند.

کد خبر 85921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز