پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

ندا انتظامی: یک مرشد و یک بچه مرشد، در طول تابستان ما را به دنیای سینما می‌برند.

به عبارت دیگر، برنامه «تماشاخانه» امسال 90 فیلم پخش می‌کند و مرشد و بچه مرشد، برایمان از فیلم، کارگردان و بازیگران می‌گویند.

علی زارعان، مدیر گروه کودک و نوجوان درباره فیلم‌هایی که  هر روز سر‌ساعت 10 صبح از شبکه تهران پخش می‌شود، می‌گوید:«در دنیا،هر سال معمولاً بیش از 50 تا 60 فیلم کودک و نوجوان تولید نمی‌شود. خیلی از فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، یا به بهانه کودک و نوجوان است، یا درباره آنان. حالا شما تصور کنید  پیدا کردن فیلم برای پخش از تلویزیون چه کار دشواری است!»

انیمیشن «عصر یخبندان 3» که به زودی از برنامه «تماشاخانه» پخش می‌شود

در سال گذشته 120 فیلم برای این گروه سنی از شبکه تهران پخش شد. امسال 90 فیلم پخش می شود که 40 تای آنها جدید است. زارعان می‌گوید:

« این فیلم‌ها از بهترین‌های سینمای کودک  ونوجوان است وسعی کرده ایم که در مرحله آماده سازی و دوبله هم جذاب باشد.»

اگر نگران این هستید که فیلم‌ها کودکانه باشد، باید به حرف زارعان توجه کنید: «60درصد فیلم‌ها برای مخاطب نوجوان خواهد بود.»

این برنامه هفته‌ای یک‌بار هم به سینمای ایران اختصاص دارد. به گفته او، سینمای کودک و نوجوان ایران قوی نیست و فیلم‌هایی که برای روزهای دوشنبه در نظر گرفته شده،  به سختی انتخاب شده است.

زارعان درباره انتخاب مرشد و بچه مرشد می‌گوید: « مرشد و بچه مرشد در قدیم  نقالی می کردند، ما هم از این قالب در تماشاخانه استفاده کرده ایم.»

انیمیشن بالا را که یکی از انیمیشن های جدید سال است، در «تماشاخانه» خواهید دید

داود منفرد و مجید رزاز، این دو نقش را برعهده دارند؛ اما دلیل این کار را از زبان زارعان بشنوید: «می‌خواهیم  بیننده حرفه‌ای تربیت کنیم تا بتواند با دیدن یک فیلم، خوب را از بد تشخیص بدهد. خصوصاً این‌که شاید بعضی از این نوجوانان در آینده فیلم‌ساز شوند.»
اگر منتظرید که در تابستان مجموعه فیلم‌های هری پاتر را ببینید، باید بگویم که  مجموعه فیلم‌های هری پاتر از این شبکه پخش نخواهد شد بد نیست بدانید فیلم‌های «تماشاخانه» تکرار نمی شود، اما بهترین فیلمی که در طول هفته پخش شده است، به انتخاب تماشاگران و البته مسئولان این برنامه  روز جمعه تکرار خواهد شد.

در طول تابستان این شبکه برنامه‌های دیگری را  هم پخش می کند:

نردبان: دوره جدید این برنامه مثل مجله خواهد بود که مسئله‌های ذهنی نوجوانان و مهارت‌های زندگی و یا الگوی زندگی بهتر را آموزش می‌دهد.

بوم رنگ: این برنامه به ساده‌ترین شکل ممکن تکنیک هنرهای تجسمی را آموزش می‌دهد. در حقیقت بوم و رنگ به روش ساده اما خلاقانه آماده می‌شود.

کد خبر 85822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز